02.12.2013

اگر می خواهید بدانید مملکت دست چه کسانی است زندگی نامه منصور حقيقت پور،‌ نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سیاست خارجی مجلس را بخوانید

سایت ملوکانه: دکتر منصور حقیقت پور در سال یکهزار و سیصد و سی و هشت در خانواده ای مذهبی در جنوب شهر تهران که پدر بزرگوارشان اردبیلی الأصل بوده و متولد روستای اوجور سرعین و مادر گرامی شان نیز متولد روستای چهره برق یورتچی شهرستان نیر می باشند چشم به جهان گشود.

یشان از همان اوایل دوران کودکی و نوجوانی تحت تربیت خانواده ، فعالیت مذهبی خود را از مسجد محل آغاز نمودند.

در طول تحصیلات مقدماتی به همراه تربیت علمی، تربیت دینی نیز یافته و از زمان بلوغ با توجه به شناختی که از روحانیت راستین داشته اند مقلد حضرت امام خمینی (ره) می شوند و با توجه به سن کم خود رساله آن حضرت را به دست آورده و با سایر جوانان مسلمان بصورت مشترک شروع به مطالعه و استفاده از آن می نمایند.

در سال های 1355 تا 1356 فعالیت خود را در قالب حضور در جلسات مذهبی و توزیع کتب و اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) افزایش داده و در راستای جذب و ساماندهی جوانان مسلمان در قالب توسعه کتابخوانی و راه اندازی کتابخانه در مساجد تلاش می کنند.

در سال 1356 و در سن 18 سالگی به دلیل فعالیت در کتابخانه های مساجد توسط دستگاه امنیتی، انتظامی نظام شاهنشاهی احضار و چندین بار مورد بازجویی قرار می گیرند.

با اوج گیری انقلاب اسلامی همراه با سایر انقلابی ها نقش موثر در تحرکات انقلابی و سازماندهی مردم جهت حضور در اعتراضات داشته و پس از تشکیل ستادهای حمایت مردمی در آن مقطع تاریخی، با ارائه خدمات رفاهی و معیشتی در راستای افزایش آستانه تحمل مردمی برآمده اند.

ایشان در بطن انقلاب با اخذ مدرک دیپلم ریاضی موفق به قبولی در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران شده و با ورود به دانشگاه همراه با سایر دانشجویان در نهضت اسلامی مردم ایران مشارکت فعالی داشته اند به طوری که به عنوان عاملی در تعطیلی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در 13 آبان ماه نقش موثری را ایفا نموده و با پیوستن به خیل عظیم دانشجویان و دانش آموزان در آن دانشگاه، تولد خیزش جوانان را به وجود می آورند.

در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسئولیت قسمتی از انتظامات بهشت زهرا (س) که محل حضور و جلوس حضرت امام خمینی (ره) بود برعهده ایشان و سایر دوستانشان در کمیته استقبال قرار می گیرد.

در طول دوران فعالیت دانشجویی ضمن مشارکت در انقلاب مردم تلاش دیگری را در پالایش جریانات دانشجویی و حفظ فاصله منطقی از جریانات ملی گرا، چپ گرا و التقاطی و منافق برعهده داشته و مبارزه داخلی در دانشگاه جهت جلوگیری از مصادره انقلاب را با موفقیت به انجام می رسانند.

ایشان با حضور حضرت امام خمینی (ره) در خیابان ایران موفق به زیارت آن حضرت شده و در روزهای حساس 21 و 22 بهمن ضمن اجرای فرامین آن بزرگوار، در تسخیر صدا و سیما ، پادگان باغ شاه و پادگان قلعه مرغی نقش فعالی داشته اند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اکثر کمیته ها حضور یافته و پس از ندای امام عزیز(ره) به سازندگی، در قسمت هایی از مناطق محروم استان کرمانشاه انجام وظیفه نمودند و پس از مدتی جهت ادامه تحصیل به دانشگاه رجوع کرده و در اوایل سال 1359 با توجه به نیاز سپاه پاسداران ، آمادگی خود را با این نهاد مقدس اعلام نموده و ضمن همکاری با ستاد مرکزی سپاه با جریانات ضد انقلاب و برانداز نظام و کودتاچیان مقابله جدی می نمایند.

پس از شروع جنگ تحمیلی به جبهه های جنوب و مناطق دارخوین، سلمانیه و مارد عزیمت نموده و با همرزمان شهید خود همچون شهید محمد آتوت، شهید علی ناطق نوری مسئولیت ادوات مستقر در خط سلمانیه را عهده دار می شوند.

با اصرار فرماندهان عالی سپاه ضمن عزیمت از جبهه های حق علیه باطل ، مسئولیت مبارزه با منافقان را عهده دار شده و همزمان با آن به فرماندهی سپاه پاسداران کرج انتخاب می شوند.

در طول این مدت ضمن برقراری ارتباط با رزمندگان حاضر در جبهه ها ، در ایام خاص مخصوصا در زمان عملیات ها در جمع این عزیزان حضور یافته اند که عملیات والفجر مقدماتی و خیبر از آن جمله بوده است.

در سال 1364 در اوج هواپیما ربایی منافقان ، به عنوان فرماندهی سپاه پاسداران فرودگاه ها و امنیت پرواز کل کشور انتخاب شده و ضمن سازماندهی، آموزش و تجهیز این قسمت از سپاه ، به حول و قوه الهی موفق به خنثی نمودن تمامی توطئه های منافقان در به انجام رساندن اقدامات پلید خود برای ربایش هواپیماهای مسافربری ایران می شوند.

در این مقطع پس از انقلاب فرهنگی به دانشگاه برگشته و موفق به دریافت مدرک کارشناسی جامعه شناسی از دانشگاه تهران شدند.

ایشان به دفعات متعدد به محضر حضرت امام خمینی (ره) رسیده و توفیق دست بوسی آن عزیز سفر کرده را برای خود فراهم می نمایند.

در سال 1366 به بخش برون مرزی سپاه پاسداران منتقل شده و مسئولیت بررسی های سیاسی، فرهنگی در حوزه های آسیای میانه ، آسیای جنوب غرب، قفقاز، ترکیه ، پاکستان و کشور های همجوار را عهده دار می شوند و در مسیر توسعه انقلاب اسلامی در آن مناطق با مسلمانان منطقه همکاری تنگاتنگ داشته و قریب دوسال به عنوان مشاور نظامی در آذربایجان مستقر و در جهت آموزش و تجهیز ارتش آذربایجان خصوصا در مقطع جنگ قره باغ انجام وظیفه می نمایند که در این مقطع بیشترین همکاری دفاعی و آموزشی فی ما بین ایران و جمهوری آذربایجان به وقوع می پیوندد.

تلاش وافر در جهت بررسی وضعیت مسلمانان منطقه در زمینه های اعتقادی، سیاسی و اوضاع شیعیان و نیز بررسی تهدیدات در حوزه های کشورهای اسلامی و نیز موضوع وهابیت از جمله مطالعات و تحقیقات موثر ایشان بوده است که قسمتی از این تحقیقات و موضوعات در سطح محدودی منتشر شده است.

در ادامه پس از دریافت درجه سرتیپ دومی جهت ادامه تحصیلات به دانشگاه دافوس(فرماندهی ستاد) مامور گشته و با رتبه ی ممتاز، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دفاعی می شوند.

پس از اوج گیری قیام مردم عراق و نهایتا سقوط آمریکا ، ستاد پشتیبانی از مردم این کشور را تشکیل داده و اقدام به امداد رسانی شیعیان محروم منطقه عراق می پردازند و پس از مدتی با قبول مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به منظور ارائه خدمات عمرانی ، فنی، فرهنگی، اجتماعی به حرمین شریف حضرت سید الشهدا، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، حضرت امیرالمومنین علی (ع)، امامین عسگریین و امامین جوادین اقدامات جدیدی را انجام نموده و در مدت 6 سال خدمت در این مناطق مطهر و نورانی با ایجاد نهادهای مردمی و تأسیس 500 دفتر نمایندگی در سراسر کشور و ده ها دفتر برون مرزی به منظور ایجاد یک حماسه عمرانی در عتبات عالیات قدم مفیدی را برداشته و در این مقطع بالغ بر 800 میلیارد ریال خدمات عمرانی در قالب ده ها پروژه در عتبات عالیات را به مرحله اجرا در آوردند که باعث شکوفایی این مناطق شده و چندین پروژه عظیم دیگر در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و حرمین طفلان حضرت مسلم (ع) و … را آغاز نمودند که هم اکنون در حال اجرا می باشد. فعالیت این ستاد مورد رضایت تمامی مراجع تقلید عظام خصوصا رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) قرار گرفت و معظم اله چندین بار ضمن اعلام رضایتمندی خود از عملکرد این ستاد بر ادامه فعالیت ها تأکید نمودند.

در این فاصله با ورود به دوره عالی جنگ موفق به گذراندن دوره دکتری در رشته مدیریت استراتژیک شده و در پایان به عنوان دانشجوی ممتاز این رشته مورد تشویق قرار می گیرند.

همزمان با سپری نمودن این دوره، ده ها تحقیق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مدیرتی انجام دادند که بارزترین آن ها بررسی سیر تکوین پان ترکیسم و پان آذریسم ، بررسی اندیشه های سیاسی وهابیت، مطالعات در خصوص جنگ نرم، استراتژی توسعه انقلاب در حوزه حریف و … بوده است.

در دی ماه سال 1387 با دعوت وزارت کشور و و صلاحدید مقامات از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وزارت کشور مأمور گشته و به عنوان خادم مردم عزیز استان اردبیل در کسوت استاندار مشغول فعالیت شدندکه در این مدت مورد حمایت شدید نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب اردبیل قرار گرفته و پس از 18 ماه فعالیت و خدمت صادقانه در این استان به مآموریت خود پایان دادند.

در طول سال های اخیر به عنوان مدرس دانشگاه های امام حسین (ع) ، دانشکده فرماندهی ستاد کل، دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت علمی در دانشگاه های سراسری با موضوعات مکاتب جغرافیایی، ژئوپلتیک، جغرافیای کشورهای همسایه ، مدیریت استراتژیک و … مشغول فعالیت بوده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates