22.10.2015

مفقود شدن ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک ایران در فاجعه منا

میدان ۷۲: شنیده های میدان ۷۲ حکایت از آن دارد که تعداد افراد سرشناس مفقود شده در فاجعه منا بیش از دو نفر نامبرده می باشد. بر اساس این شنیده ها ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی در شمار مفقودی ها بوده و احتمال ربودن این تعداد بسیار بالا می باشد.

به گزارش اختصاصی میدان ۷۲، فاجعه منا یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی است که طی چند صد سال اخیر در حریم امن الهی اتفاق افتاد که باعث کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ هزار نفر از حجاج خانه خدا شد که در این میان برخی از شخصیت های مهم سیاسی و امنیتی کشور نیز دیده می شود که متاسفانه هنوز پیکر برخی از آنها پیدا نشده است.

مفقود بودن پیکر غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان و سوژه ترور گروهک های تروریستی وابسته به عربستان

یکی از شخصیت هایی که مفقود شدن وی سر و صدای زیادی به پا کرد، غضنفر اصل رکن آبادی، دیپلمات ایرانی که از سال ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بوده که هنوز بعد از گذشت تقریبا ۳۰ روز از فاجعه منا پیکر آن پیدا نشده است.

نکته قابل تامل در خصوص رکن آبادی این است که تنها بعد از گذشت ۴ روز از فاجعه منا یعنی در روز ۶ مهر ماه شبکه تلویزیونی العربیه که از سوی خاندان سعودی اداره می‎شد، مدعی شد نام رکن‎آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.

پایگاه اطلاع رسانی این شبکه تلویزیونی در خبر خود عنوان کرده بود: نام غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است. بر اساس بررسی های انجام شده نام رکن آبادی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود.

خبرگزاری سعودی با اشاره به خبر خود که به نقل از منابع آگاه منتشر کرده بود، این چنین تحلیل کرد که در صورت تایید این خبر، حضور غضنفر رکن آبادی در مکه باید به شیوه نامعلوم صورت گرفته باشد و “غضنفر رکن ابادی” سفیر پیشین ایران در لبنان در راس ماموریت امنیتی در عربستان قرار گرفته و برای ادای مراسم حج با وجود پر بودن برنامه های کاری اش به عربستان اعزام شده است.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که در سال ۲۰۱۳ زمانی که سفارت ایران در بیروت مورد حمله انتحاری قرار گرفت، هدف اصلی این انفجارها ترور رکن‎آبادی عنوان شده بود، البته بعد از دستگیری عوامل این انفجار مشخص شد که اعضای این اقدام تروریستی از گردان گردان‌های “عبد الله عزام” که از سوی دولت سعودی حمایت مالی و اطلاعاتی می شود، بوده است.

مفقود بودن پیکر علی‌اصغر فولادگر، از اعضای سپاه پاسداران

علی اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه و یکی از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه هنوز پیکر این شهید نیز پیدا نشده است.

مفقود شدن ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک

شنیده های میدان ۷۲ حکایت از آن دارد که تعداد افراد سرشناس مفقود شده در فاجعه منا بیش از دو نفر نامبرده می باشد. بر اساس این شنیده ها ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی در شمار مفقودی ها بوده و احتمال ربودن این تعداد بسیار بالا می باشد. گفتنی است حتی یکی از این افراد که در حال حاضر جزو مفقودی ها می باشد در فاجعه منا حضور داشته اما پس از حادثه حال وی مساعد بوده و در تماس تلفنی با خانواده اش آنها را از صحت حال خود با خبر کرده اما در حال حاضر جزو مفقودی ها می باشد.

این درحالیست که غیر از ۲۹ نفری که عربستان در مکه دفن کرده و مدعی شده که قبل از دفن ناخن های آنها را جدا کرده تا از طریق دی ان ای قابل تشخیص هویت باشند، ۳۶ زائر جمهوری اسلامی همچنان مفقود هستند. در حالی که مشخص نیست قول عربستان در خصوص جدا کردن ناخن های دفن شدگان و اینکه اصلا این ناخن ها به دفن شدگان تعلق دارد چقدر صحت خواهد داشت.

همچنین به علت سابقه ی عربستان در ربودن مقامات کشورهای مختلف در خلال موسم حج، احتمال ربودن نیروهای امنیتی و نظامی ایران که به جهت برگزاری مراسم حج به این کشور سفر کرده بودند، دور از انتظار نبوده و نهادهای مسئول باید بیش از این پیگیر وضعیت مفقودی ها باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates