01.01.2013

خروج مشکوک نزدیکان احمدی نژاد از کشور؛ تکذیب دفتر احمدی‌نژاد و انتساب آن به قالیباف

خودنویس: برخی منابع خبری اصول‌گرایان، از آماده شدن زمینه خروج تدریجی نزدیکان و یاران محمود احمدی نژاد از کشور خبر داده و می‌گویند هدف رییس دولت از این اقدام، مصون نگه داشتن یارانش از برخوردهای قضایی و امنیتی و یا «غافلگیری دیپلماتیک اصولگرایان توسط احمدی نژاد در ماه‌های آخر» است. اما امروز سایت ریاست جمهوری این گزارش‌ها را تکذیب کرد و نوشت که منشاء این گزارش‌های ناصحیح قالیباف است.
در همین راستا وبسایت بازتاب نزدیک به هاشمی رفسنجانی در گزارشی تحت عنوان «تصمیم به خروج نخستین نفر از حلقه اول احمدی نژاد، اندک اندک جمع مستان می‌روند آن ور آب!» از ماموریتی دیپلماتیک برای حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد خبر داده است.

در این گزارش آمده است: «از مدت‌ها قبل موضوع دادن ماموریت خارج از کشور به تعدادی از نزدیکان محمود احمدی نژاد برای مصون ماندن آنها از پیامدهای احتمالی پایان دولت دهم و ناکامی کاندیدای مورد حمایت دولت در انتخابات آینده شنیده می‌شد، اما در فاصله شش ماه تا پایان دولت، این زمزمه‌ها جدی‌تر شده است و در اولین گام، گفته می‌شود قرار است حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی نژاد و از اعضای اصلی حلقه نخست وی، اسفند ماه تهران را به مقصد نیویورک یا ژنو ترک کند.»

بازتاب افزوده است: «مقدمات ماموریت دیپلماتیک برای بقایی انجام شده و قرار است وی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل جایگزین خزایی شده یا مسئولیتی مشابه به وی در ژنو سپرده شود.»

از سوی دیگر، برای تعدادی از نزدیکان هاشمی ثمره نیز درخواست ویزای آمریکا شده است، اما مشخص نیست این افراد از خانواده خواهر هاشمی ثمره (خیراندیش) هستند که فعالیت‌های نفتی دارند یا دیگر اقوام وی را شامل می‌شوند.

بازتاب سپس می‌افزاید: «اگرچه انگیزه نخست که از خارج کردن اعضای نزدیک به احمدی نژاد به ذهن می‌رسد، مصون نگه داشتن آنها از برخوردهای قضایی و امنیتی و رسیدگی به پرونده آنهاست، اما با توجه به امکان غافلگیری دیپلماتیک اصولگرایان توسط احمدی نژاد در ماه‌های آخر، احتمالات دیگری نیز می‌تواند در انگیزه این خروج از کشور مطرح باشد. قابل پیش بینی نبودن رفتارهای احمدی نژاد، موجب شده است تا هر احتمالی درباره طرح وی برای غافلگیر کردن اصولگرایان در آستانه انتخابات، بعید به ذهن نرسد و طبیعتا ایالات متحده آمریکا نیز در مرکز تحرکات مربوط به سیاست خارجی قرار خواهد داشت. هرچند تاکنون جراغ سبزهای احمدی نژاد به رابطه آمریکا با بی‌اعتنایی کاخ سفید مواجه شده است.”»

اما در پی انتشار این گزارش «بازتاب» روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب آن، این گزارش را به شهرداری تهران منتسب کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی معاونت اجرایی ریاست جمهوری آمده است: «شایعات مربوط به انتصاب قریب الوقوع مهندس بقایی به یک سمت دیپلماتیک و ماموریت خارج از کشور ایشان به کلی تکذیب می‌شود و اعلام می‌گردد شایعات اخیر در این‌باره کذب محض است.»

در ادامه‌ی این اطلاعیه آمده است: «متاسفانه شایعه فوق در ادامه شایعه‌سازی‌های مداوم برخی شبه رسانه‌های وابسته به یک نهاد مدیریت شهری منتشر شده که گویی منافع خود را در بحران ‌سازی‌های هر روزه برای دولت خدمتگزار می‌بینند.»

متن خبر بازتاب:

تصمیم به خروج نخستین نفرازحلقه اول احمدی نژاد، اندک اندک جمع مستان می روند آن ور آب!
انگیزه نخست که از خارج کردن اعضای نزدیک به احمدی نژاد به ذهن می رسد، مصون نگه داشتن آنها از برخوردهای قضایی و امنیتی و رسیدگی به پرونده آنهاست، اما با توجه به امکان غافلگیری دیپلماتیک اصولگرایان توسط احمدی نژاد در ماه های آخر، احتمالات دیگری نیز می تواند در انگیزه این خروج از کشور مطرح باشد

با نزدیک شدن به ماه های پایانی دولت دهم، زمزمه خروج برخی نزدیکان محمود احمدی نژاد از کشور شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار بازتاب، ازمدتها قبل موضوع دادن ماموریت خارج از کشور به تعدادی از نزدیکان محمود احمدی نژاد برای مصون ماندن آنها از پیامدهای احتمالی پایان دولت دهم و ناکامی کاندیدای مورد حمایت دولت در انتخابات آینده شنیده می شد، اما در فاصله شش ماه تا پایان دولت، این زمزمه ها جدی تر شده است و در اولین گام، گفته می شود قرار است حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی نژاد و از اعضای اصلی حلقه نخست وی، اسفند ماه تهران را به مقصد نیویورک یا ژنو ترک کند.

براساس اطلاعات خبرنگار بازتاب، مقدمات ماموریت دیپلماتیک برای بقایی انجام شده و قرار است وی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل جایگزین خزایی شده یا مسئولیتی مشابه به وی در ژنو سپرده شود.

از سوی دیگر، برای تعدادی از نزدیکان هاشمی ثمره نیز درخواست ویزای آمریکا شده است، اما مشخص نیست این افراد از خانواده خواهر هاشمی ثمره (خیراندیش) هستند که فعالیتهای نفتی دارند یا دیگر اقوام وی را شامل می شوند.

اگرچه انگیزه نخست که از خارج کردن اعضای نزدیک به احمدی نژاد به ذهن می رسد، مصون نگه داشتن آنها از برخوردهای قضایی و امنیتی و رسیدگی به پرونده آنهاست، اما با توجه به امکان غافلگیری دیپلماتیک اصولگرایان توسط احمدی نژاد در ماه های آخر، احتمالات دیگری نیز می تواند در انگیزه این خروج از کشور مطرح باشد.

قابل پیش بینی نبودن رفتارهای احمدی نژاد، موجب شده است تا هر احتمالی درباره طرح وی برای غافلگیر کردن اصولگرایان در آستانه انتخابات، بعید به ذهن نرسد و طبیعتا ایالات متحده آمریکا نیز در مرکز تحرکات مربوط به سیاست خارجی قرار خواهد داشت. هرچند تاکنون جراغ سبزهای احمدی نژاد به رابطه آمریکا با بی اعتنایی کاخ سفید مواجه شده است.

گفتنی است، در صورت تحقق این موضوع، بقایی نخستین فرد از حلقه 5 نفره نخست احمدی نژاد است که کشور را قبل از پایان دولت ترک خواهد کرد. ،باید دید آیا مشایی، رحیمی، ملک زاده و سید حسن موسوی نیز تصمیمات مشابهی خواهند گرفت یا با احمدی نژاد تا آخرین روز خواهند ماند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates