26.08.2022

آمریکا برای سومین روز متوالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را بمباران کرد


رادیوفردا: ارتش ایالات متحده در پاسخ به حملات راکتی به پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه، برای سومین روز متوالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در دیرالزور سوریه را بمباران کرد.

ارتش آمریکا می‌گوید هلی‌کوپترها در حالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شهر میادین استان دیرالزور را هدف قرار دادند که آن‌ها دوباره در حال آماده شدن برای پرتاب موشک به پایگاه نیروهای مورد حمایت آمریکا بودند.

این بیانیه می‌گوید که در حملات روز پنج‌شنبه سوم شهریور، دست‌کم چهار شبه‌نظامی کشته شدند.

در این میان، دیدبان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، نیز گزارش داده که حملات هوایی آمریکا به مواضع نیروهای شبه‌نظامی فاطمیون صورت گرفته که ایران آن‌ها را از میان اتباع شیعه افغانستان بسیج کرده است.

به گزارش این نهاد، حمله یاد شده دستکم شش کشته برجای گذاشته است. برخی گزارش‌های دیگر حاکی از کشته شدن ۱۰ شبه‌نظامی است.

حمله به پایگاه فاطمیون در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ضمن «محکوم کردن» حمله آمریکا به مواضعی در خاک سوریه، هرگونه وابستگی شبه‌نظامیان این کشور به سپاه پاسداران را تکذیب کرد.

پایگاه نیروهای ائتلاف آمریکا شامگاه چهارشنبه نیز دوباره از طرف شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه هدف راکت قرار گرفته بود و یک سرباز آمریکایی زخمی شده بود.

همزمان پنتاگون روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حملات انجام شده پیامی به ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور در سوریه است.

مایکل کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید: «هیچ گروهی برای حمله به نیروهای آمریکایی مصونیت نخواهد داشت. ما از همه تدابیر برای حفاظت از شهروندان آمریکایی استفاده خواهیم کرد».

این بیانیه می‌گوید مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران با هلی‌کوپترهای آپاچی و حملات توپخانه‌ای هدف قرار گرفته و به غیر از کشته شدن شبه‌نظامیان، ادوات جنگی آن‌ها نیز منهدم شده است.

یک مقام آمریکایی نیز به رویترز گفته است شبه‌نظامیان قبل از اینکه بتوانند در روز پنج‌شنبه موشک‌اندازها را برای شلیک آماده کنند، مورد هدف قرار گرفتند.

دور جدید حملات آمریکا به مواضع نیروهای شبه‌نظامی ایران در سوریه بعد از حمله موشکی ۱۵ اوت، ۱۰ روز پیش، این نیروها علیه پایگاه نظامی التنف، میزبان نیروهای آمریکایی و متحدانش در سوریه، انجام می‌شود.

در آن حمله سه سرباز آمریکایی به‌صورت سطحی زخمی شدند.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور دفاعی، روز گذشته اعلام کرده بود که ما حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نیروهای خود را در هیچ کجای جهان و از جمله در سوریه تحمل نمی‌کنیم و برای محافظت از نیروهایمان در برابر چنین حملاتی تردید نخواهیم کرد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا هم به پولیتیکو گفته است که سپاه پاسداران مسئول و عامل هدایت این حملات است.
با استفاده از گزارش‌های رویترز، خبرگزاری فرانسه، رادیو فردا/د.خ/ک.ر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates