31.08.2022

رئیس سابق موساد: علیه برنامه اتمی در “قلب ایران” عمل کردیم

دویچه‌وله: یوسی کوهن، رئیس سابق موساد در سخنرانی در بزرگداشت ۱۲۵مین سالگرد اولین کنگره صهیونیستی در بازل گفت: «رژیم ایران به تمام دنیا دروغ می‌گوید و ما آن را ثابت کردیم.». او از حمله به تأسیسات هسته‌ای “قلب ایران” سخن گفت.

یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، روز دوشنبه ۲۹ اوت (۷ شهریور) در یک مراسم “سازمان جهانی صهیونیسم” در بازل، سوئیس، گفته است: «موساد شمار قابل توجهی عملیات علیه برنامه هسته‌ای ایران از جمله برخی از آنها را در عمق خاک این کشور انجام داده است.»

مبارزه موساد با دروغ‌های ایران
کوهن در رابطه با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «رژیم ایران به تمام دنیا دروغ می‌گوید و ما این را زمانی ثابت کردیم که هزاران سند از آرشیو ایران آوردیم؛ اسنادی که ثابت می‌کرد ایرانی‌ها به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دروغ گفته‌اند.»

کوهن در کنفرانسی که در بزرگداشت ۱۲۵مین سالگرد اولین کنگره صهیونیستی در بازل برگزار شد، سخنرانی کرد.

بیش از ۱۴۰۰ شخصیت‌های ارشد سیاسی و اجتماعی، کارآفرین و بشردوست یهودی از سراسر جهان در این کنفرانس با تمرکز بر آرمان اجتماعی-اقتصادی تئودور هرتسل و تدوین پاسخی به چالش‌های مردمان یهود در دهه‌های آینده شرکت کرده‌اند.

به گزارش جروزالم پست، کوهن در ادامه افزود: «من می‌توانم تضمین کنم که اسرائیل هر کاری را که لازم است برای به تأخیر انداختن و جلوگیری از ساخت بمب‌های اتمی که اسرائیل را تهدید می‌کند، انجام خواهد داد.»

“ایران از تروریسم حمایت می‌کند”
کوهن همچنین به حمایت دولتی ایران از تروریسم اشاره کرد که وی آن را تهدید دیگری در کنار رویاهای هسته‌ای ایران توصیف کرد که اسرائیل با آن مواجه است.

کوهن گفت: «رژیم ایران تامین کننده مالی تروریسم در جهان است. این دولت [ایران] خواستار نابودی کشور اسرائیل و محو آن از نقشه جهان است.»

جروزالم پست می‌افزاید، به دنبال هشدارها در مورد تظاهرات بزرگ اعتراضی فلسطینی‌ها، دولت سوئیس بودجه امنیتی ۵.۷ میلیون یورویی را برای برگزاری این مراسم بزرگداشت تصویب کرد. رودخانه راین به روی تردد کشتی‌ها و حریم هوایی در طول مدت کنگره بسته شد. گفته می‌شود منطقه حول تالار برگزاری مراسم توسط هزاران پرسنل امنیتی محافظت شده است.

رئیس سابق سازمان مخفی اسرائیل “موساد” گفت: «ایران در تلاش است اسرائیل را از جنوب در غزه و از شمال در سوریه و لبنان شکست دهد.» او افزود: «[ایران] سازمان‌های تروریستی را آموزش می‌دهد و تأمین مالی می‌کند. دولت به سازمان‌های تروریستی اجازه می‌دهد هزاران موشک به سمت اسرائیل بفرستند.»

پیمان صلح ابراهیم
کوهن در مورد پیمان صلح ابراهیم گفت: «کار موساد تنها جمع‌آوری اطلاعات نیست، بلکه ترویج صلح است. ما این نتایج را در امضای پیمان ابراهیم شاهد بودیم. من دعا می‌کنم که کشورهای بیشتری از منطقه ما به روند صلح بپیوندند.»

کل کنفرانس بزرگداشت ۱۲۵مین سالگرد اولین کنگره صهیونیستی در بازل به دو بخش تقسیم شده است. یکی “کنفرانس رهبری هرتسل” که بر صهیونیسم مدرن تمرکز دارد. مورد دیگر “کنفرانس تأثیرات بر کارآفرینی اجتماعی و اقتصادی” است که میزبان ۱۲۵ کارآفرین برجسته از حوزه صنعت فناوری پیشرفته است. کارآفرینان دعوت شده به کنفرانس با دقت از میان هزاران کاندیدا و درخواست انتخاب شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates