07.09.2022

آمریکا بمب‌افکن‌های خود را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورد

دویچه‌وله: ارتش ‌ایالات متحده دو بمب‌افکن دور برد B-52 با قابلیت حمل سلاح اتمی را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورد. هواپیماهای جنگی کویت و عربستان این بمب‌افکن‌ها را در یک ماموریت آموزشی همراهی کردند.
خبرگزاری آسوشیتد پرس روز دوشنبه پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) به نقل از ارتش ایالات متحده خبر داد که این کشور یک جفت بمب‌افکن دوربرد را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورده است. این بمب‌افکن‌ها روز یکشنبه از پایگاه نیروی هوایی سلطنتی در فیرفورد در بریتانیا بلند شدند و بر فراز مدیترانه شرقی و عربستان پرواز کردند. آنها قبل از خروج از منطقه در یک ماموریت آموزشی با هواپیماهای جنگی کویت و عربستان سعودی شرکت کردند.

این اولین باری نیست که بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز خاورمیانه به پرواز درمی‌آیند. الکسوس گرینکویچ، افسر ارشد نیروی هوایی آمریکا در این رابطه گفت: «تهدیدها علیه ایالات متحده و شرکای ما بی‌پاسخ نخواهد ماند.» او افزود: «ماموریت‌هایی مانند این … نمایش توانایی ما برای ترکیب نیروها به منظور بازدارندگی و در صورت لزوم شکست دادن دشمنان است.»
نمایش قدرت علیه ایران

اگرچه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اشاره‌ای به ایران نکرد، اما این نمایش قدرت در حالی انجام می‌گیرد که تنش بین واشنگتن و تهران همچنان بالاست. روزنامه وال استریت ژورنال دو روز پیش خبر داد که نیروی دریایی آمریکا با همکاری اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر کشورهای خاورمیانه در حال کار بر روی ایجاد شبکه‌ای از پهپاد‌ها با هدف محدود کردن فعالیت‌های نظامی ایران در خلیج فارس است.

تصویری از پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی B-52 بر فراز خاورمیانه

این روزنامه همچنین نوشت که نیروی دریایی آمریکا شبکه‌‌ای از حسگرهای پیشرفته دریایی و هوایی را در منطقه مستقر کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌گیرند تا بر فعالیت‌های ایران در دریا و تهدید‌های احتمالی جمهوری اسلامی نظارت کنند.

در روزهای اخیر جمهوری اسلامی دو شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از دور) آمریکایی را توقیف و سپس رها کرد. اما یک مقام آمریکایی گفت که دوربین‌های شناورهای بدون سرنشین ایالات متحده مفقود شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates