07.09.2022

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: به کشور‌های میزبان ارتش آمریکا اخطار کتبی دادیم

بی‌بی‌سی: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ایران، ایالات متحده را متهم کرده که «با اتصال» اسرائیل به ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در صدد است «جای خالی خود» در خلیح فارس و دریای عمان را «جبران کند» و خبر داده که ایران در این زمینه به کشورهای میزبان ارتش آمریکا «اخطار کتبی» داده است.

سرلشکر باقری هشدار داده «معنای این اقدام این است که از نگاه ما امکانات جاسوسی و حتی عملیاتی آمریکا و هم پیمان‌های او در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی نیز قرار خواهد گرفت» و گفته این وضع باعث «افزایش تهدید» برای ایران خواهد شد.

مقام های جمهوری اسلامی اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و برای اشاره به آن از اصطلاحاتی همچون «رژیم صهیونیستی» استفاده می کنند.

هشدار مقام ارشد نظامی ایران در زمانی بیان شده که تنش‌ها بین ایران و اسرائیل بر سر اقدامات نظامی ایران در منطقه و اختلافات درباره آینده توافق اتمی برجام درباره برنامه هسته ای ایران همچنان پابرجاست.

آقای باقری گفته «ما علاوه بر اعلام و اخطار کتبی و انتقال پیام از طریق وزارت امور خارجه به کشور‌های میزبان ارتش آمریکا، با توسعه حضور و تعمیق گشت‌های هوایی و دریایی و تعمیق اشراف اطلاعاتی و انجام رزمایش‌های گوناگون دریایی، موشکی و پهپادی آمادگی و اخطار خود را اعلام کرده و می‌کنیم.»

نظامیان ایران در هفته های اخیر یک مانور پهپادی به اجرا گذاشتند. نیروی دریای ایران هم اخیرا دو شناور بدون سرنشین آمریکا را در دریای سرخ برای مدتی توقیف کرده بود.

اسرائیل هم به طور مرتب اهدافی در سوریه را هدف جنگنده های خود قرار می دهد که گفته می شود انبارهای تسلیحات متعلق به شبه نظامیان مورد حمایت ایران است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates