21.09.2022

هزینه اقامت رئیسی در هتل میلینیوم هیلتون نیویورک «بدون ناهار» شبی چند است؟


صدای آمریکا: تدابیر امنیتی و ابزار بازرسی بدنی و چمدان‌ها در ورودی هتل «میلینیوم هیلتون»
هیئت جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه وارد نیویورک شد، در هتلی به نسبت مجلل در منطقه شرقی مرکز منهتن، و تنها در چند قدمی مقر سازمان ملل‌متحد جا گرفته است.

هتل «میلینیوم هیلتون» نیویورک یا هتل هزاره هیلتون در چند قدمی مقر سازمان ملل متحد قرار دارد. نام کامل آن «میلینیوم هیلتون نیویورک وان یو‌ان پلازا» است و یکی از گرانترین میهمان‌پذیرهای منهتن به شمار می‌رود.

هتل هزاره نیویورک در نزدیکی سازمان ملل متحد

رسانه‌های دولتی ایران شمار «هیئت سیاسی» جمهوری اسلامی را «اندک» توصیف کرده‌اند. خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، در خبری در همین باره از داخل هواپیما عکسی را منتشر کرده که در آن شش نفر دیده‌ می‌شوند. در این تصویر علاوه بر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای، امیرحسین عبداللهیان، وزیر امور‌خارجه، و غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر ابراهیم رئیسی و از مقامات سابق تشکیلات قضائی که نامش با نقض حقوق‌بشر گره خورده است، دیده می‌شوند. محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این سفر رئیسی را همراهی می‌کنند.


تصویر منتشر شده در خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایرنا به تعداد کل هیات همراه رئیسی اشاره‌ای نکرده است. اما خبرنگاران بخش فارسی صدای آمریکا تنها در مقر سازمان ملل متحد شاهد حضور دست‌کم ۱۲ نفر (۱۱ مرد و ۱ زن) از اعضای رسانه‌ای همراه رئیس جمهوری ایران در روز دوشنبه بودند.

این درحالی است که ایرنا با انتشار عکسی از تیم رسانه‌ای خبر از ساخت مستندی درباره حضور رئیسی در سازمان ملل نیز داده است.

تصویر منتشر شده از تیم مستندساز همراه رئیسی در سفر به نیویورک

یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در پاسخ به خبرنگار بخش فارسی در مورد تعداد ویزاهای صادر شده برای هیئت ایران گفت که موارد صدور ویزا برای هیئت‌ها «محرمانه» است و مقامات وزارت امورخارجه این آمار را ارائه نمی‌دهند.

این درحالی است که تدابیر امنیتی در اطراف هتلی که هیئت ایرانی در آن اقامت دارند، شدید است. کارکنان هتل «میلینیوم هیلتون» هم به شدت توجیه شده‌اند و به هیچ نحو حاضر به همکاری با رسانه‌ها نیستند. پس از ارجاع خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا به افراد مختلف، تمامی کارکنان این هتل در نهایت گفتند که به سوالات او در این‌باره به هیچ وجه پاسخ نمی‌دهند.

با اینکه قیمت‌ هر شب اتاق در تاریخ‌های مختلف فرق می‌کند، در این گزارش سعی کردیم تاریخی نزدیک به تاریخ رویدادهای مجمع عمومی سازمان ملل را که سران کشورها در آن شرکت دارند، بررسی کنیم.

اگرچه این هتل برای حضور تیم رئیسی و یا رزرو کامل آن، قیمت مشخصی را در لحظه تهیه این گزارش روی سایتش ارائه نداده است اما با رجوع به سایت‌های معتبر هتل‌یابی برای تاریخ ۲۵ سپتامبر تا ۲۹ سپتامبر برای هر اتاقی که دو نفر ساکن آن باشند، هزینه‌هایی از ۳۸۵ دلار به بالا برای هر شب را رصد کردیم. این درحالی است که قیمت اتاق هتل‌ها در تاریخ‌های زودتر به خاطر برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شدت بالا رفته است. این هتل برای پارکینگ خودرو نیز دست‌کم شبی ۸۵ دلار اضافه بر هزینه رزرو اتاق دریافت می‌کند.

سایت رسمی این هتل، برای اتاق‌های مجلل‌تر حدود ۸۰۰ دلار برای هر شب قیمت تعیین کرده است درحالیکه بهای اجاره سوئیت بسیار مجلل «پرزیدنشال» یا « سوئیت ریاست‌جمهوری» این هتل که دارای میز بزرگ کاری و تخت سایز «کینگ» است، در دسترس نیست چرا که به نظر می‌رسد از پیش اجاره رفته است.

قیمت‌ اتاق‌ها بدون صبحانه ارزان‌تر و با صبحانه گران‌تر است. معمولا سایت‌های هتل‌یابی برای رزرو هتل، ناهار در نظر نمی‌گیرند اما مشخص نیست که آیا ابراهیم رئیسی و تیم همراه او درخواست تدابیر خاصی برای ناهار و شام «حلال» در هتل تدارک دیده‌اند یا اینکه دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در نیویورک بنا دارد وعده‌های غذایی ویژه‌ای را از کیترینگ‌ها و رستوران‌های خاص برای رئیس دولت سیزدهم و هیئت همراهش تدارک ببیند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates