29.09.2022

نماینده مجلس آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را «لانه جاسوسی» جمهوری اسلامی خواند

رادیوفردا: نماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان از مرکز اسلامی شهر هامبورگ به عنوان «لانه جاسوسی» جمهوری اسلامی نام برد و از تلاش‌ها برای متوقف ساختن فعالیت‌های آن خبر داد.

امید نوری‌پور، سخنگوی سیاست خارجی حزب سبزهای آلمان، که روز چهارشنبه، ششم مهر در یک تجمع مردمی در محکومیت سرکوب اعتراض‌های اخیر در ایران شرکت کرده بود، درباره سایر فعالیت‌های پارلمان آلمان برای حمایت از مردم ایران گفت در حال «افزایش فشار بر اتحادیه اروپا هستیم تا صدایش را بلندتر و فشارش را بیشتر کند».

آقای نوری‌پور در ادامه از تلاش نمایندگان پارلمان آلمان برای اقدامات تکنیکی در رابطه با قطع اینترنت در ایران خبر داد و گفت که در حال مذاکره با آمریکا و سایر کشورها در این باره هستیم.

او همچنین تاکید کرد: «وظیفه هر انسانی این است در زمانی که صدای مردم ایران به دلیل قطع ایران شنیده نمی‌شود، صدای مردم ایران باشند.»

همزمان با شروع اعتراض‌ها در ایران به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت نیروهای موسوم به «گشت ارشاد»، تجمع‌های گسترده‌ای نیز در بیشتر شهرهای بزرگ جهان برگزار شده و هم‌چنان ادامه دارد.

در بیشتر این تجمع‌ها، معترضان در مقابل ساختمان سفارتخانه‌های ایران و مراکز وابسته به جمهوری اسلامی حضور پیدا کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

از جمله، ایرانیان معترض روز سوم مهر مقابل مرکز اسلامی لندن تجمع و برخی از معترضان نیز تلاش کردند که وارد ساختمان این مرکز شوند. با وجود ممانعت شدید پلیس لندن برای جلوگیری از ورود معترضان به ساختمان این مرکز، یک معترض توانست خود را به پشت بام مرکز اسلامی انگلیس رسانده و پرچم شیر و خورشید ایران را به نمایش بگذارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates