15.10.2022

سعید افکاری: ماموران امنیتی به خانواده امین بذرگر گفته‌اند که استخوان‌های او در کوه دراک شیراز کشف شده


بی‌بی‌سی: عکس از اینستاگرام منسوب به امین بذرگر؛ او از دوستان نوید افکاری بود در آخرین پست اینستاگرام خود که دو سال پیش بوده،‌ با انتشار آهنگی برای نوید افکاری نوشته بود: «سکوت ما خیانت است»

در پی انتشار گزارشی درباره کشف بقایای جسد امین بذرگر،‌ کشتی‌گیر و دوست نوید افکاری،‌ سعید افکاری می‌گوید که ماموران امنیتی به خانواده امین بذرگر گفتند که «استخوان‌هایی که پنج ماه پیش در کوه دراک در غرب شیراز کشف شده متعلق به امین بذرگر است.»

سعید افکاری در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی با تاکید بر اینکه احتمالا این «سناریوی جمهوری اسلامی و قابل اعتماد نیست» می‌گوید که پنج ماه پیش ماموران امنیتی به خانواده امین بذرگر گفتند که بقایای جسدی را در کوه دراک شیرازکشف کردند که موبایل امین در کنارش بوده است.

آقای افکاری می‌گوید حالا و بعد از گذشت ۵ ماه پزشکی قانونی تایید کرده است که این استخوان‌ها متعلق به امین بذرگر است.

سعید افکاری اعلام نتیجه آزمایش دی ان ای استخوان‌های کشف شده را بعد از گذشت ۵ ماه و در وضعیت کنونی که مردم در «شرایط انقلابی» هستند و همه حواس‌ها به اعتراضات معطوف است را عجیب خواند.

سعید افکاری با «غیرقابل اعتماد» خواندن سیستم پزشکی قانونی در ایران احتمال می‌دهد که این «استخوان‌ها به امین بذرگر تعلق نداشته و جمهوری اسلامی قصد دارد پیکر شکنجه شده او را پنهان کند.»

امروز، جمعه ۲۲ مهرماه حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» هم در توییتر از کشف بقایای جسدی در منطقه کوهستانی در اطراف شیراز خبر داده و گفته بود که این «بقایای پیکر امین بذرگر،‌ کشتی‌گیر و دوست نوید افکاری» است.

گفته شده که مراسم خاکسپاری آقای بذرگر قرار است روز دوشنبه ۲۵ مهرماه در گورستان «دارالرحمه سعدی شیراز» برگزار شود.

هیچ مقام و منبع رسمی خبر کشف بقایای پیکر آقای بذرگر و پیشتر گم شدن او را اعلام یا تایید نکردند.

سعید افکاری به بی‌بی‌سی فارسی گفت که امین بذرگر حدود خرداد یا تیرماه سال پارسال بازداشت شده و به پلاک ۱۰۰ اطلاعات شیراز برده شده اما بعدا خانواده از سرنوش او بی‌خبر هستند.

سعید افکاری امین بذرگر را جوانی بسیار با امید، دوست داشتنی و شاد معرفی کرد و گفت که دوستان و نزدیکان می‌گفتند که او خیلی شبیه به برادرش نوید بوده است.»

سعید افکاری می‌گوید که بعد از اعدام نوید افکاری، امین بذرگر «به شدت تحت فشار» بوده تا درباره اعدام نوید افکاری سکوت کند و حتی مجبورش کرده بودند چند پست اینستاگرام خود درباره نوید افکاری را «حذف کند.»

حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» می‌گوید که امین بذرگر در کارگاه نجاری کار می‌کرده و در حالی ناپدید شده که «نه دستمزدش را از صاحب کارش گرفته و نه وسایل نجاری خود را از آنجا برده است.»

در آخرین پست اینستاگرام امین بذرگر،‌‌ آهنگی درباره نوید افکاری منتشر شده و نوشته شده که «سکوت ما خیانت است.»

بهمن ماه سال گذشته، سردار پاشایی کشتی گیر پیشین تیم ملی ایران در توییتی نوشته بود که امین بذرگر «همین چند ماه پیش در مسابقات بین‌المللی مدال گرفت. او یک ورزشکار ملی و کشتیگیری شناخته شده است.»

سردار پاشایی با اشاره به بی‌خبری از امین بذرگر و اینکه ماموران او را زیر نظر داشتند،‌ نوشته بود: «ماموران لباس شخصی در یک مورد به هیات کشتی استان به دنبال او رفته بودند.»

نوید و وحید افکاری سنگری شهریور ۱۳۹۷ چند روز بعد از اعتراضات سراسری مرداد ماه آن سال بازداشت شدند. سه ماه بعد حبیب افکاری دیگر برادر این خانواده هم بازداشت شد.

بامداد شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ نوید افکاری در شیراز اعدام شد. پیش از اجرای حکم اعدام درخواستهای متعددی برای توقف اعدام او و بررسی دوباره این پرونده مطرح شده بود.

حسن یونسی، وکیل خانواده افکاری گفته بود که دستگاه قضایی برای اجرای حکم «آنقدر عجله» داشت که محکوم را از «آخرین دیدار محروم کرده است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates