27.10.2022

انتقاد مدیرکل رادیو اروپای آزاد از رفتار «شرم‌آور» حکومت با خانواده رضا حقیقت‌نژاد


رادیوفردا: رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار رادیو فردا، بامداد روز ۲۵ مهر پس از یک دوره دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، در برلین درگذشت

جِیمی فلای، مدیرکل رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اقدام نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در ربودن پیکر رضا حقیقت‌نژاد و آزار و اذیت خانواده او را «شرم‌آور و نفرت‌انگیز» خواند.

جیمی فلای اضافه کرد: «رضا روزنامه‌نگاری زبردست، مشتاق آزادی و عدالت برای هموطنان ایرانی‌اش بود و تا پایان عمر قهرمان بی‌صداها بود. خانواده او مستحق این هستند که بتوانند پسر و برادر خود را بدون آزار و اذیت حکومت به خاک بسپارند.»

رادیوفردا روز چهارشنبه مطلع شد که مأموران اطلاعات سپاه پاسداران پیکر رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار رادیوفردا، را پس از منتقل شدن به ایران ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی رادیوفردا، ربایش پیکر این خبرنگار باسابقه و سرشناس در حالی است که پیشتر مجوز دفن جنازه او در زادگاهش صادر شده بود.

رضا حقیقت‌نژاد بامداد روز ۲۵ مهر پس از یک دوره دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، در بیمارستان شاریته برلین درگذشت و روز سوم آبان پیکر او برای دفن در ایران به کشور منتقل شده بود.

ولی مأموران امنیتی پس از رسیدن تابوت حامل پیکر او، جنازه او را ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

اطلاعات تازه رادیوفردا حاکی است که خانواده آقای حقیقت‌نژاد تحت فشار قرار گرفته‌اند تا پیکر او را فوری به خارج از شیراز منتقل و تا ساعت چهار عصر در قبرستان دیگری دفن کنند، ولی خانواده در برابر این خواسته مقاومت می‌کنند و جنازه همچنان در اختیار نیروهای امنیتی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates