20.11.2022

مهاباد ناآرام؛ ورود نیروهای حکومتی به شهر و سنگربندی مردم در خیابان‌ها 


صدای آمریکا: مهاباد

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروی‌های نظامی جمهوری اسلامی روز یکشنبه وارد شهر کردنشین مهاباد در استان آذربایجان غربی‌ شده‌‌اند اما برخی گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید که با وجود این «هزاران نفر» از مردم مهاباد دوبارە بە خیابان آمدند و شروع به سنگرسازی کردند.

مهاباد از جمله شهرهایی است که اعتراضات ضدحکومتی در هفته‌های گذشته در آن به شدت جریان داشته است.

یکی از تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که یک هلی‌کوپتر بر فراز مهاباد در حال پرواز است.

https://ir.voanews.com/a/6842264.html

امید برین، خبرنگار، نیز روز یکشنبه در توئيتر از ورود خودروها و نیروهای نظامی به مهاباد خبر داد. او نوشت که به دنبال حضور دوباره مردم معترض در خیابان‌های مهاباد «نیروهای سرکوب بیشتری به مهاباد اعزام شدەاند. خبرها حاکی از تیراندازی و زخمی شدن تعداد زیادی از معترضان در طرف شیلان است.»

https://ir.voanews.com/a/6842353.html

او اما بعد با انتشار ویدیوی دیگر نوشت که «بعد از شکستن حکومت نظامی» مردم مهاباد دوبارە بە خیابان آمدند و دوبارە شروع به سنگرسازی کردند.

حساب کاربری «کولبر نیوز» نیز در روز یکشنبه ویدیوهایی از ادامه حضور مردم معترض در خیابانها منتشر کرد. در برخی از ویدیوها دیده می‌شود که آنها در حال آوردن بشکه‌هایی به سطح خیابان هستند و پشت بلوک‌هایی که در مسیر راه قرار داده شده منتظر ایستاده‌اند.

کولبر نیوز نوشت که مردم معترض «شعار می دهند مرگ بر دیکتاتور. این آخرین کلامە هدف کل نظام» است.

اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مهسا امینی که از سقز به تهران رفته بود و هنگام بازداشت در «گشت ارشاد» جانش را از دست داد، در شهرهای مختلف ایران جریان داشته است. در جریان این اعتراضات شماری از نیروهای حکومتی در شهرهای مختلف از جمله تهران، اصفهان، مشهد، صحنه، و… کشته شده‌اند و به گفته «سازمان حقوق بشر ایران» تاکنون بیش از ۳۷۸ معترض نیز در جریان سرکوب‌های حکومت کشته شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates