22.11.2022

روایت یک مدیر بیمارستان از «حالت روحی و روانی خاص» مأموران سرکوب اعتراضات


رادیوفردا: دکتر سید هاشم موسوی
در پی هجوم نیروهای یگان ویژه و لباس‌شخصی به داخل یک بیمارستان در گرگان، دکتر هاشم موسوی، مدیر این بیمارستان که خود در این حمله آسیب دیده بود، شرح واقعه را منتشر کرد.

مدیر بیمارستان در این نامه که خطاب به سازمان نظام پزشکی استان گلستان نوشته و روز دوشنبه ۳۰ آبان منتشر شده، از هجوم۳۰ تا ۴۰ مأمور گارد ویژه و لباس‌‌شخصی به این مرکز درمانی در شامگاه ۲۶ آبان خبر داده که ادعا کرده‌ بودند به‌دنبال معترضانی آمده‌اند که وارد بیمارستان شده‌اند.

آقای موسوی در این نامه تأکید می‌کند: «برخی از نیروها واقعاً در حالت روحی و روانی خاصی به نظر می‌رسیدند که چنان تهاجمی و آتش‌به‌اختیار بودند که اگر کسی را ببینند، باتوم به سرش فرود آورند و حتی خود فرماندهان به‌سختی آن‌ها را کنترل می‌کردند».

این پزشک مدیر بیمارستان توضیح بیشتری در این باره نداده، اما پیشتر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به «غیرطبیعی‌بودن حال برخی مأموران سرکوب» اشاره کرده بودند.

به‌نوشته دکتر موسوی، در میانه «درگیری و کتک‌کاری مأموران» تلاش او برای راضی‌کردن آن‌ها به خروج از بیمارستان و یا عدم استفاده از تجهیزات سرکوب بی‌نتیجه می‌ماند.

مدیر بیمارستان نوشته است: «در این زمان بسیاری از کارمندان و همراهان بیمار و حتی خود بیماران وحشت‌زده به اورژانس ریخته و ازدحام کرده بودند».

در ادامه این روند، هاشم موسوی از حمله مأموران به نگهبانان باخبر می‌شود و این‌که «یکی را با خود برده‌اند. فوری به خیابان دویدم تا شاید با توضیح، او را آزاد کنم».

چنان‌که مدیر بیمارستان موسوی گرگان نوشته است، نهایتاً حال خود او به‌دلیل گاز اشک‌آور به هم می‌خورد و به‌دلیل مشکل قبلی و حادشدن وضعیتش او را به سی‌سی‌یو منتقل می‌کنند.

هاشم موسوی در پایان نامه خود تأکید کرده است که «بی‌رحمی، خشونت و بی‌احترامی در برخوردهای با ما و مردم بی‌شک عواقب و عوارض سنگینی خواهد داشت که تا فرداها ادامه پیدا خواهد کرد».

از واکنش سازمان نظام پزشکی و نهادهای مسئول به این واقعه هنوز گزارشی منتشر نشده است.

این در حالی است که ۲۵ آبان نیز ویدئویی منتشر شد از یک پزشک به‌نام عدالت‌طلب در صومعه‌سرا که با صورتی آسیب‌دیده مضروب‌شدنش به‌دست مأموران در داخل مطب را تلفنی شرح می‌دهد.

در جریان اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» که از ۲۶ شهریور در پی اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی شکل گرفت تا کنون گزارش‌ها و تصاویر بسیاری منتشر شده که نشان می‌دهد مأموران حکومتی در سرکوب اعتراضات هیچ حد و حدودی از قوانین داخلی و نیز قوانین حقوق‌بشری را رعایت نمی‌کنند تا جایی که در میان کشته‌شدگان اعتراضات تا کنون نام بیش از ۴۰ چهل کودک نیز ثبت شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates