25.11.2022

بریتانیا: روسیه ذخایر فعلی تسلیحات ساخت ایران را تقریبا تمام کرده است


ایران اینترنشنال: وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد احتمال می‌رود روسیه ذخایر کنونی تسلیحات ساخت ایران خود را تمام کرده باشد. بر این اساس، مسکو به دنبال تامین مجدد این نوع تسلیحات خواهد بود.

وزارت دفاع بریتانیا روز چهارشنبه دوم آذر در گزارش روزانه خود که در توییتر منتشر شد، اعلام کرد که روسیه در چند روز گذشته از پهپادهای انتحاری ایرانی در حمله به اوکراین استفاده نکرده، احتمالا این پهپادها تمام شده‌اند و روسیه به دنبال تامین دوباره آنهاست.

وزارت دفاع بریتانیا اضافه کرد که روسیه احتمالا از ماه سپتامبر صدها پهپاد ساخت ایران را در اوکراین به کار گرفته و به سوی اهداف مورد نظرش پرتاب کرده است.

همچنین وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد پهپادهای ایرانی در اوکراین پیش از این مراکز نظامی و مراکز تولید برق را هدف قرار می‌دادند اما اخیرا روسیه از آنها برای حمله به مراکز پزشکی نیز استفاده کرده است.

این وزارت‌خانه در ادامه تاکید کرد: «حملات روسیه با استفاده ترکیبی از پهپادها و سیستم‌های تسلیحاتی قابل استفاده مجدد سنتی است.»

گزارش اخیر وزارت دفاع بریتانیا در حالی است که پیشتر واشینگتن پست به نقل از منابع امنیتی آمریکایی و غربی خبر داد که روسیه و جمهوری اسلامی برای تولید صدها پهپاد در خاک روسیه به صورت مخفیانه به توافق رسیده‌اند.

بر اساس گزارش واشینگتن پست، در اوایل نوامبر تیمی از کارشناسان صنایع نظامی روسیه به تهران سفر کرده و جزییات توافق برای ایجاد خط تولید پهپادهای ایران در روسیه را نهایی کردند.

در روزهای گذشته، دان بیکن، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: «نمی‌توانیم بی‌تفاوت بایستیم تا رژیم تهران به روسیه پهپاد و موشک بدهد تا با آنها اوکراین را ویران کند. رهبران دموکرات باید سیاست‌های حزبی را کنار گذاشته و طرح من برای مقابله با انتقال تسلیحات ایران را به صحن مجلس نمایندگان بیاورند.»

همچنین به تازگی دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، از اتحادیه اروپا خواست با اعمال تحریم‌های سنگین، صنعت موشکی روسیه را زمین‌گیر کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates