17.12.2022

توییتر برای شماره‌های ایران دیگر «پیامک نمی‌فرستد»


رادیوفردا: عکس از دیجیاتو

رسانه‌های تکنولوژی در ایران گزارش می‌دهند که شماره‌های موبایل داخل ایران از لیست پشتیبانی شبکه اجتماعی توییتر حذف شده و امکان فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای دیگر برای مردم ایران «وجود ندارد».

وب‌سایت دیجیاتو روز جمعه، ۲۵ آذرماه، نوشت: «شماره‌های موبایل ایران از لیست پشتیبانی توییتر حذف شده و امکان فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای نیست.»

دیجیاتو در ادامه نوشت: «مشکل بزرگ‌تر این است که حساب‌های ایرانی با احراز هویت دومرحله‌ای روی شماره ایران دیگر کد ورود هم دریافت نمی‌کنند!»

آن طور که در خبر رسانه‌های تکنولوژی آمده است، اگر کاربری قبلا احراز هویت دومرحله‌ای را روی شماره ایران فعال کرده‌ باشد و این تنها مسیر احراز دومرحله‌ای حسابش باشد، یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشد و از توییتر خواسته باشد تا برایش کد بفرستد، این پیام برایش ارسال می‌شود: «نمی‌توانیم به این شماره پیامک بفرستیم. اپراتور پشتیبانی نمی‌شود.»

هنوز مشخص نیست این مسیر از داخل ایران مسدود شده یا توسط توییتر این اتفاق رخ داده است. همچنین مشخص نیست که این مشکل موقتی است و به‌زودی برطرف خواهد شد یا دائمی است.

در مردادماه امسال ارسال کد اینستاگرام و واتس‌آپ هم برای برخی اُپراتورها در ایران غیرممکن شده بود.

در سال ۹۸ هم مشکل مشابهی برای تلگرام در ایران رخ داد.

اندی استون، مدیر ارتباطات شرکت «متا» که مالک واتس‌اپ و شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام است، در آن زمان اعلام کرد: «این شرکت مانع دسترسی ایرانیان داخل کشور به واتس‌اپ نشده و اختلالی در این زمینه ایجاد نکرده است.»

برخی کاربران واتس‌اپ که شماره تلفن آن‌ها با کد ایران (۹۸+) آغاز می‌شود در شهریورماه گزارش داده‌ بودند که امکان استفاده از این سرویس پیام‌رسان را ندارند.

این رخداد در حالی با اعتراضات سراسری در ایران همزمان شد که بسیاری از کاربران ایرانی از پیام‌رسان واتس‌اپ برای انتقال اخبار و گزارش‌های مربوط به این اعتراضات استفاده می‌کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates