24.06.2013

دیدار شماری از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با روحانی

دویچه‌وله: برخی از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب با حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست بر سر مشکلات کنونی کشور و زمینه حل آن‌ها رایزنی شد. روحانی ضمن تاکید بر اعتدال، دولت آتی خود را دولتی “فراجناحی” خواند.

حسن روحانی با شماری از اعضای شورای مشورتی و هماهنگی اصلا‌ح‌طلبان در روز یک‌شنبه (۲ تیر/۲۳ ژوئن) دیدار و گفت‌وگو داشت. بنا به گزارش امور رسانه‌ای دفتر رئیس‌جمهور منتخب‌، اصلاح‌طلبان ضمن تبریک به روحانی تاکید کردند: «انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری، دستاوردهای مختلفی داشته که بازگشت عاطفه به جامعه و نزدیک شدن دل‌ها از جمله این دستاوردها است.»

اصلاح‌‌طلبان در این دیدار پیروزی روحانی در شهرهای کوچک و روستاها را معنادار خواندند و آن را بیانگر “ارتباط مناسب” قشرهای مختلف با روحانی دانستند. شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در این نشست تصریح کرد که با توجه به مشکلات موجود در کشور، نباید انتظار رفع آنها را در “زمان کوتاه” داشت. پیشتر نیز محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، درباره “شتاب‌زدگی و توقعات بی‌جا” هشدار داده بود و خواهان حل تدریجی مشکلات شده بود.

آزادی موسوی، رهنورد و کروبی، درخواستی اعتدال‌گرایانه

روحانی در این دیدار بار دیگر از تلاش‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی برای دعوت از مردم برای شرکت گسترده در انتخابات قدردانی کرد. به گفته روحانی، جامعه ایران در شرایط کنونی نیازمند “اعتدال” است و “باید از تفاسیر متفاوت و غیرصحیح و افراط و تفریط‌ها جلوگیری” کرد. روحانی درباره “دولت امید” تصریح کرد که “فراجناحی به این معنی است که اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل، دولت یازدهم را از خود بدانند و به آن کمک کنند”.
محمد خاتمی، حامی حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری ایران محمد خاتمی، حامی حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری ایران

شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی بتازگی خواهان آزادی زندانیان سیاسی، بویژه رهایی موسوی، کروبی و رهنورد از حصر خانگی شد. محمد خاتمی نیز پیشتر از ادامه حصر خانگی این سه تن و دیگر مخالفان دولت انتقاد کرده بود.

خاتمی در این‌باره گفت: «باید پاسخ مطالبات اعتدال‌گرایانه مردم مانند رفع حصر موسوی، رهنورد و کروبی داده شود. اگر به این مطالبات پاسخ مناسب داده نشود، جامعه دچار یأس می‌شود.»

به گزارش ایسنا، در این دیدار احمد مسجد جامعی، محمدعلی نجفی، معصومه ابتکار، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا خاتمی، محسن رهامی، حسن کاشفی، حمیدرضا جلایی‌پور، هادی خانیکی و مسعود ادیب حضور داشتند.

محمد خاتمی نیز در روز شنبه (۱ تیر) با روحانی دیدار و گفت‌وگو داشت. پیشتر برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های اصول‌گرا از تاخیر تبریک علنی خاتمی به روحانی “تفسیر‌های غیرواقعی” ارائه داده و آن را نشانه‌ای از “دلخوری” خاتمی از روحانی قلمداد کرده بودند.

شورای مشورتی اصلاح‌طلبان حلقه‌ای نزدیک به محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران است که در انتخابات اخیر به صورت علنی از حسن روحانی حمایت کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates