10.01.2023

فایل صوتی معترض محکوم به اعدام

رادیوفردا: حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» امروز با بازنشر برخی خبرها و مصاحبه‌های قبلی در رسانه‌های حکومتی درباره پرونده موسوم به «خانه اصفهان» که به منجر به صدور حکم اعدام برای سه تن از معترضان این شهر شده است، به تعداد دفعاتی که «جمهوری‌ اسلامی سناریو و پرونده‌سازی‌اش را تغییر داده تا سه بی‌گناه را به اعدام محکوم کند» پرداخته است.

شب ۲۵ آبان دو شبه‌نظامی بسیجی و یک مأمور نیروی انتظامی که برای سرکوب معترضان در «میدان نگهبانی محله خانه ‌اصفهان» حضور داشتند، به ضرب گلوله کشته شدند، اما مرور خبرها و مصاحبه‌هایی که از آن شب به بعد در رسانه‌های رسمی حکومت جمهوری اسلامی منتشر شده، نشان می‌دهد که معرفی عاملان تیراندازی به‌طور پی‌درپی دچار تغییر شده و اساساً این گزارش‌ها تناسبی با اعترافات اجباری متهمان هم ندارد.

بر اساس حکم دادگاه، صالح میرهاشمی بلطاقی، مجید کاظمی شیخ‌شبانی و یعقوبی کردسفلی، سه تن از معترضان بازداشتی این پرونده به‌اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده‌اند. امیر نصر آزادانی، بازیکن فوتبال، نیز در این پرونده به ۱۶ سال حبس به‌اتهام «معاونت در محاربه» و پنج سال حبس به‌اتهام «اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت» محکوم شده است.

این در حالی است که امروز یک فایل صوتی از مجید کاظمی شیخ‌شبانی منتشر شد که او در آن از شکنجه خود خبر داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates