16.01.2023

جیمز کلورلی خطاب به مقامات جمهوری اسلامی: جهان نظاره‌گر شما است و پاسخگو خواهید شد

صدای آمریکا: وزیر امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه در مجلس عوام کشورش گفت علیرضا اکبری سه سال پیش با اغوا و فریب به ایران بازگردانده شده بود.

جیمز کلورلی با اشاره به بازداشت علیرضا اکبری پس از بازگشتش به ایران و «فرایند قانونی بدنام و خودسرانه» جمهوری اسلامی گفت طی این مدت خانواده این شهروند بریتانیایی-ایرانی نیز بار این مصیبت را بر دوش می‌کشیدند.

او ضمن یادآوری سخنان آقای اکبری درباره شکنجه و اعترافات اجباری‌اش گفت بدون شک او قربانی «انتقام‌جویی‌های سیاسی یک رژیم شریر» قرار گرفت.

وزیر امور خارجه بریتانیا در ادامه سخنان خود گفت: «ما شاهد اقدامات انتقام‌جویانه رژیم تضعیف‌شده و منزوی در ایران هستیم.»

او خطاب به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد: «جهان نظاره‌گر شما است و پاسخگو خواهید شد.»

جیمز کلورلی با اشاره به «دهه‌ها» سرکوبگری جمهوری اسلامی افزود بریتانیا از مردم ایران و مطالبه آنها برای آزادی و احقاق حقوق‌شان پشتیبانی می‌کند.

به گفته وزیر امور خارجه بریتانیا، کشته شدن بیش از ۵۰۰ معترض و بازداشت بیش از ١٨ هزار نفر دیگر توسط جمهوری اسلامی در جریان اعتراضات جاری، نشان از شجاعت مردم ایران دارد.

اقدام جمهوری اسلامی در اعدام علیرضا اکبری واکنش سریع کشورهای غربی از جمله بریتانیا را به همراه داشت. دولت بریتانیا ضمن تحریم دادستان کل تهران، احضار کاردار جمهوری اسلامی در لندن، و احضار موقت سفیر خود در تهران، وعده داده اقدامات تنبیهی بیشتری را علیه جمهوری اسلامی انجام دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates