03.02.2023

رییس سازمان سیا: اعتراضات، جمهوری اسلامی را پریشان کرده است

رادیوفردا: رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا روابط نظامی «عمیق» ایران و روسیه را «نگران‌کننده» نامید و گفت بی‌ثباتی داخلی ایران نیز جمهوری اسلامی را «به طرز فزاینده‌ای پریشان کرده است.»

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس و خبرگزاری رویترز، ویلیام برنز در مراسمی در دانشگاه جرج تاون در واشینگتن، در ارتباط با ایران گفت بی‌ثباتی داخلی ناشی از تظاهرات گسترده، موجب «پریشانی» حکومت ایران شده است.

به گفته آقای برنز، رویدادهای داخلی ایران منجر به «رفتارهای تهاجمی‌تر» حکومت در خارج از مرزها می‌شود.

ویلیام برنز که در دولت باراک اوباما معاون وزیر خارجه و از حامیان دستیابی به برجام بود، از آغاز اعتراضات ایران کمتر سخنانی در ملا عام در این باره بیان کرده است. او در سخنرانی روز پنجشنبه به «شهامت» زنان ایران که از وضعیت کشورشان سرخورده هستند، اشاره کرد.

رئیس سیا همچنین شش ماه آینده را برای جنگ روسیه در اوکراین «بسیار حیاتی» دانست و با اشاره به اقدام ایران در تجهیز روسیه به پهپادهای تهاجمی گفت روابط روسیه و ایران عمیق‌تر شده که نگران کننده است.

آقای برنز اظهار داشت که حملات موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین افزایش یافته و در سفر ۳۰ ساعته ماه گذشته‌اش به کی‌یف برای دیدار با رئیس جمهور اوکراین، ناچار شد دست‌کم شش ساعت را در پناهگاه بگذراند.

او که به تازگی از سفر به غرب آسیا، شامل اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی، به واشینگتن بازگشته، گفت سال ۲۰۲۳، سالی با چالش‌های بسیار پیچیده برای سیاست‌گذاران آمریکایی خواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates