10.02.2023

نشست هشت چهره سرشناس مخالف حکومت ایران در واشینگتن


رادیوفردا: هشت شخصیت سرشناس مخالف حکومت ایران که ساکن خارج از کشور هستند در نشستی با عنوان «آینده جنبش دموکراسی ایران» شرکت می‌کنند.

این نشست روز جمعه ۲۱ بهمن در موسسه زنان، صلح، و امنیت دانشگاه جورج تاون در شهر واشینگتن آمریکا برگزار می‌شود.

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی، نازنین بنیادی فعال حقوق بشر و هنرپیشه، شاهزاده رضا پهلوی ولیعهد پیشین ایران و مدافع حقوق بشر، شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، مسیح علی‌نژاد روزنامه‌‌نگار و فعال حقوق زنان، گلشیفته فراهانی هنرپیشه، علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و عبدالله مهتدی دبیر کل حزب کومله کردستان ایران در این نشست به صورت حضوری یا مجازی شرکت خواهند کرد.

از زمان آغاز اعتراضات سراسری ایران پس از جان باختن مهسا امینی، این اولین بار است که این هشت نفر در یک جلسه که قرار است به صورت آنلاین هم پخش شود، گردهم می‌آیند.

موسسه جورج تاون نوشت که قرار است در این نشست «درباره تداوم و پویایی جنبش، دیدگاه‌های مشترکشان درباره آینده ایران، و تاثیرات جهانی تغییر دموکراتیک در ایران» سخن گفته شود.

این هشت چهره مخالف جمهوری اسلامی همزمان در حساب‌های خود در توئیتر با هشتگ «#همبستگی» به دو زبان فارسی و انگلیسی لینک این جلسه را به اشتراک گذاشته‌اند.

هچنین حامد اسماعیلیون از برگزاری یک تجمع در واشینگتن در روز شنبه ۲۲ بهمن خبر داده و گفته که به همراه برخی دیگر از فعالان ایرانی در آن شرکت می‌کند.

پیشتر نیز برخی از این چهره‌ها از با انتشار همزمان متن مشترکی به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳ بر «همبستگی» ایرانیان برای مقابله با جمهوری اسلامی تاکید کرده بودند.

به تازگی شاهزاده پهلوی در پیامی از طیف‌های مختلف سیاسی خواست در مبارزه با جمهوری اسلامی ضمن به رسمیت شناختن «اختلاف نظرها» بر روی «نقاط» اشتراک‌ تمرکز کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates