11.02.2023

فرمانده ارشد سپاه پاسداران با بی‌خرد خواندن مکرون اروپا را تلویحا به واکنش نظامی تهدید کرد

رادیوفرانسه: معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با یادکرد از سقوط هواپیمای نظامی آمریکایی توسط «مدافعان انقلاب اسلامی» به کشورهای اروپایی که برای قراردادن سپاه در سیاهه تروریستی می‌کوشند، هشدار داد و همچنین از تلاش جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل گفت. این تهدید تلویحی به «واکنش نظامی» و تهدید روشن به «نابودی» اسرائیل، در حالی صورت می‌گیرد که تلاش برای تروریست خواندن سپاه در اروپا، برپایه ازجمله چنین رفتاری از سوی این نهاد نظامی، شکل گرفته‌است. از سوی دیگر، قرار است که ایرانیان مقیم خارج، شنبه بیست و دوم بهمن‌ماه گردهمایی‌هایی پرشمار را به‌ضد رژیم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در سراسر گیتی برگزار کنند.

عباس نیلفروشان، با مخاطب قراردادن نمایندگان پارلمان اروپا که برای ثبت سپاه پاسداران در سیاهه تروریستی اروپا، تلاش کردند، آن‌ها را کوتوله سیاسی نامید.

این فرمانده بلندپایه سپاه با اشاره به این‌که حضور سپاه در سیاهه تروریستی، برای این کشورها هزینه در بر خواهد داشت، آن‌ها را به «تقابل پیشین مدافعان نظام حاکم بر ایران با نیروهای آمریکایی» توجه داد.

نیلفروشان با اظهار این‌که اروپایی‌ها «باید از دوستان آمریکایی‌شان بپرسند که تقابل با سپاه چه هزینه‌ای داشته و دارد» گفت باید از «ژنرال مکنزی» خواسته شود که بگوید هواپیمای ایالات متحده چگونه به‌وسیله «سپر دفاعی مدافعان انقلاب اسلامی» ساقط شده‌است.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین با اشاره به حمله موشکی جمهوری اسلامی به پایگاه عین‌الاسد ایالات متحده در خاک عراق که در پی کشته‌شدن قاسم سلیمانی انجام شد، اروپایی‌ها را به جست‌وجو در مورد موشک‌های بالستیک رژیم حاکم بر ایران و پیامدهای استفاده از آن که سبب ایجاد «جهنمی برای آمریکایی‌ها» شد، فراخواند.

عباس نیلفروشان گفته‌است: سپاه «قلب فتنه» را در منطقه غرب آسیا در هم کوبید و «هیمنه پوشالی استکبار» فرو ریخت و این اتفاق سرآغاز رفتن آمریکا از افغانستان و منطقه بود.

یک روز پیش از تهدیدهای نیلفروشان که به‌واسطه «تداعی استفاده از موشک‌های بالستیک» انجام شد، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش، خواستار یک واکنش بین‌المللی محکم‌تر در قابل گسترش شمار و دامنه برنامه موشکی جمهوری اسلامی شده‌بود.

از سوی دیگر، معاون عملیات سپاه پاسداران با اشاره به نقش امانوئل مکرون در اقدامات پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، او را فردی بی‌خرد خواند.

نیلفروشان با اشاره به دیدار رئیس‌جمهوری فرانسه با نخست‌وزیر اسرائیل، دغدغه‌های فرانسه را درمورد «انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران» در حالی‌که «اسرائیل ده‌ها کلاهک هسته‌ای دارد» سبب مضحکه‌شدن مکرون در ایران، عنوان کرد.

ادعای این فرمانده ارشد سپاه در مورد «صلح‌آمیز» بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در حالی عنوان می‌شود که تاکنون چندتن از مقام‌های پیشین جمهوری اسلامی از تمایل رژیم برای رفتن به سمت ساختن سلاح هسته‌ای پرده برداشته‌اند.

در همین راستا، به‌تازگی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران توانایی ساخت چند بمب اتمی را به‌دست آورده‌است.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهاد نظامی فرامرزی جمهوری اسلامی که پیشینه انجام ترور در قاره‌های اروپا و آمریکا را نیز در کارنامه دارد، با ابراز این‌که جمهوری اسلامی با همه دنیا به‌جز اسرائیل اهل مذاکره است، یک بار دیگر این کشور را تهدید کرد.

عباس نیلفروشان گفته‌است که جمهوری اسلامی تا نابودی اسرائیل از پای نخواهد نشست.

به‌تازگی روزنامه لوموند، چاپ فرانسه خبر داد که اسرائیل و فرانسه به یک نظر واحد درمورد خطرات و تهدیدهای جمهوری اسلامی و لزوم هماهنگی برای مقابله با آن‌ها رسیده‌اند.

برپایه مطلب این روزنامه، اسرائیل قصد دارد که با بمباران منافع ایران در سوریه و منطقه و عملیات مخفی در داخل ایران، امکانات رژیم حاکم بر این کشور را در عرصه‌های دیگر کاهش دهد و پیش‌روی برنامۀ اتمی تهران را کند سازد.

از سوی دیگر، روز شنبه بیست و دوم بهمن‌ماه گردهمایی‌هایی پرشمار به‌ضد رژیم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، توسط ایرانیان در سراسر گیتی برگزار خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates