19.04.2023

ادامه انتقاد از «دخالت» داماد زاکانی در تصمیمات شهرداری تهران

رادیوفردا: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد حسین حیدری، داماد علیرضا زاکانی شهردار تهران، در تصمیم‌گیری‌های شهرداری تهران «دخالت دارد».

ناصر امانی روز چهارشنبه، ۳۰ فروردین، به خبرگزاری ایلنا گفت: «متاسفانه برخی گزارش‌هایی که به اعضای شورای شهر می‌رسد، حاکی از آن است که داماد آقای زاکانی نه‌تنها به شهردار مشورت می‌دهد، بلکه در بعضی تصمیم‌گیری‌های شهرداری نیز دخالت دارد که حتما باید جلوی این رویه گرفته شود.»

او افزود: «این در حالی است که وقتی حکم انتصاب ایشان به عنوان مشاور توسط آقای زاکانی لغو شده، ایشان حتی نباید به شهردار مشاوره بدهد، چه رسد به این که در برخی تصمیمات دخالت کند.»

به گفته این عضو شورای شهر، زاکانی به تازگی در جلسه‌ای با اعضای شورا تایید کرده که «با افتخار» از داماد خود مشورت می‌گیرد.

در آبان ۱۴۰۰، در پی انتقاد گسترده از اقدام زاکانی در انتصاب دامادش به عنوان «مشاور ویژه» شهردار تهران، او مجبور به لغو این حکم شد.

در آن زمان، مهدی چمران گفته بود که «در جریان این انتصاب نبوده است».

اما هفته گذشته، جعفر هاشمی تشکری عضو دیگر شورای شهر تهران بار دیگر حضور داماد زاکانی در شهرداری تهران را فاش کرد.

او گفت: «برخی افراد که حکمشان ابطال شده در بخش‌های مختلف شهرداری مانند بخش آی‌تی دخالت می‌کنند و مدیریتِ در سایه انجام می‌دهند. اجازه دخالت افراد غیر مجاز که حکمشان ابطال شده را در شهرداری تهران را ندهید.»

پیشتر و در ابتدای کار ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌ جمهوری اسلامی، رسانه‌های ایران فهرست‌هایی از انتصابات «فامیلی» و «اتوبوسی» در دولت سیزدهم منتشر کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates