02.05.2023

حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب و یک فرودگاه نظامی سوریه

دویچه‌وله:در حمله هوایی اسرائیل به حلب یک تن کشته و هفت نفر زخمی شدند. فرودگاه حلب و یک فرودگاه نظامی خسارت شدید دیدند. به گفته مقام‌های اطلاعاتی اسرائیل این حملات ارسال تسلیحات ایران به سوریه و لبنان را مختل می‌کند.
به گزارش سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، شامگاه دوشنبه ۱۱ اردیبهشت (اول مه) اهدافی در استان حلب سوریه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت. در جریان حمله به فرودگاه حلب یک سرباز کشته شد. هفت نفر دیگر از جمله دو غیرنظامی زخمی شدند.

بنا بر این گزارش بر اثر “خسارات” وارد شده به فرودگاه بین‌المللی حلب، فعالیت این فرودگاه “قطع شده است”.

حملات موشکی اسرائیل علاوه بر فرودگاه بین‌المللی حلب چندین مکان در مجاورت آن، از جمله یک فرودگاه نظامی را نیز هدف قرار داده است. بر اساس گزارش‌ها به تاسیسات نظامی در منطقه سفیره در این استان خسارات زیادی وارد آمده است.

بیشتر بخوانید:کشته شدن یک فرمانده سپاه در حمله هوایی اسرائیل به دمشق

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «یک سلسله انفجارها در منطقه فرودگاه بین المللی حلب و فرودگاه نظامی نیراب در استان حلب رخ داده است و یک انبار مهمات به آتش کشیده شده است».

به گفته این سازمان هر دو فرودگاه خسارت شدیدی دیدند. اطلاعات ارائه‌شده توسط این سازمان هنوز از سوی خبرگزاری‌های رسمی سوریه نشده است.

اسرائیل تاکنون صدها حمله هوایی در خاک سوریه انجام داده است که هدف عمده آنها شبه نظامیان طرفدار ایران، نیروهای حزب‌الله یا مواضع ارتش سوریه بوده است. شبه‌نظامیان هوادار جمهوری اسلامی به ویژه در منطقه حلب حضور دارند.

بیشتر بخوانید:”۱۵ کشتە” در حملە اسرائیل بە نزدیکی تاسیسات ایران در دمشق

اسرائیل معمولاً در مورد این حملات اظهار نظر نمی‌کند، اما همواره تاکید می کند که گسترش نفوذ ایران تا مرزهای اسرائیل را نمی‌پذیرد.

به گفته منابع اطلاعاتی، اسرائیل در ماه‌های اخیر حملات خود را به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه افزایش داده است تا در ارسال تسلیحات ایران به شبه‌نظامیان در سوریه و لبنان اختلال ایجاد کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates