11.05.2023

برکناری اعضای هیئت امنای خیریه «مرکز اسلامی انگلیس» وابسته به دفتر خامنه‌ای

رادیوفردا: تاسیس نخستین دوره آموزشی سطح دوم علوم حوزوی در بریتانیا از سوی مرکز اسلامی انگلیس. کمیسیون خیریه انگلستان روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد که اعضای هیئت امنای موسسه خیریه «مرکز اسلامی انگلیس»، وابسته به دفتر علی خامنه‌ای، را از کار برکنار کرده است.

این کمیسیون همچنین گفته است، یک مدیر موقت هفته گذشته برای نظارت بر فعالیت‌های خیریه این مرکز منصوب کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که تحقیقات و بررسی وضعیت «مرکز اسلامی انگلیس» از سال ۲۰۲۲ آغاز شد. این تحقیقات به دلیل نگرانی‌ها در خصوص نحوه اداره این مرکز و به دنبال اخطار کمیسیون خیریه آغاز شده است.

کمیسیون خیریه می‌گوید که اعضای هیئت امنای «مرکز اسلامی انگلیس» به درستی به وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود عمل نکرده‌ و در حفظ و نگهداری دارایی‌های آن کوتاهی داشته‌اند.

در همین حال، تام توگنات، معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا، از اقدام کمیسیون خیریه در برکناری اعضای هیئت امنای موسسه خیریه «مرکز اسلامی انگلیس» استقبال کرده است.

معاون وزیر کشور بریتانیا در این باره گفت: «در ماه‌های اخیر، من اغلب در مورد تهدیدی که ایران برای ما در بریتانیا ایجاد می‌کند، هشدار داده‌ام.»

تام توگنات اضافه کرد: «اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و عوامل آن، جان‌ شهروندان را در کشورمان به خطر انداخته است.»

این مقام وزرات کشور بریتانیا در پیامی ویدئویی در توییتر خود تاکید کرد که بر اساس گزارش‌ها مدیر این مرکز توسط رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود.

در جریان اعتراضات اخیر درخواست‌هایی برای تعطیلی مرکز اسلامی انگلیس مطرح شده بود.

این مركز که تحت عنوان دفتر علی خامنه‌ای نیز شناخته می‌شود، مراسم مذهبی مختلفی برای شیعیان بریتانیا برگزار می‌کند.

هاشم موسوی به عنوان نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این مرکز مشغول به کار است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates