17.05.2023

اختصاصی؛ واکنش آمریکا به گزارش پولیتیکو: تغییری ایجاد نشده،همه گزینه‌‌ها روی میز است

صدای آمریکا: معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، درباره گزارش پولیتیکو به نقل از یک منبع آگاه مبنی بر اینکه «پیشرفتهایی در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران حاصل شده است» گفت: «هیچ گزینه‌ای از میز مذاکرات هسته‌ای با ایران حذف نشده است.»

این در حالی است که در آستانه تشکیل جلسه‌ محرمانه شماری از مقامات آمریکا درباره ایران در روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، نشریه پولیتیکو به نقل از دستیار یک نماینده دموکرات در مجلس سنا، از حصول پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داده بود.

پولیتیکو به نقل از این کارشناس گزارش داده که موضوعاتی همچون «تهدیدات فزاینده ایران علیه آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن از جمله اسرائیل و حمایت تهران از تروریسم» در این جلسه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به محتوای گفتگوها در این جلسه در پاسخ خود به بخش فارسی صدای آمریکا بر تعهد واشنگتن به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است.

ودانت پاتل از جمله دلایل تغییر موضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را سرکوب خشونت‌آمیز معترضان به وسیله حکومت ایران، پیشرفت پرشتاب برنامه هسته‌ای ایران، و همچنین ارسال تسلیحات ایران به روسیه به منظور بکارگیری در جنگ علیه اوکراین برشمرده است.

ودانت پاتل همچنین تکیه بر دیپلماسی را بهترین شیوه برای کسب اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای برشمرد و افزود: «هیچ گزینه‌ای از میز مذاکرات هسته‌ای با ایران حذف نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates