27.06.2013

دانشگاه کالدونین گلاسکو: درس خواندن روحانی مطابق قواعد دانشگاه بوده است

خودنویس: در حالی‌که مطابق قوانین دانشگاه کالدونین، دانشجویان پاره وقت باید ۱۲ ساعت در هفته درگیر کار تحقیقات دوره دکترا باشند، مسوولان اداره مطبوعات دانشگاه مدعی هستند که «حسن فریدون» مطابق قاعده عمل کرده است.

یک مسوول دفتر مطبوعاتی دانشگاه کالدونین گلاسکو امروز در پاسخ به سوال خبرنگار خودنویس تاکید کرد که مسوولان دانشگاه معتقدند که آقای روحانی مطابق قواعد دانشگاه تحقیقات خود را انجام داده و دفاع او از رساله دکترا در محل دانشگاه موید این مساله است.

این مقام دانشگاهی در باره استفاده کلمه به کلمه آقای روحانی در پاراگرافی از خلاصه رساله از کتاب فردی دیگر گفت، آقای روحانی در پایان کتاب از دکتر محمد هاشم کمالی به عنوان صاحب اثر نام برده است.

چارلز مک‌گی گفت که آقای روحانی بر اساس گفته اساتید خود، مطابق شرایط دانشگاه تحقیقات خود را انجام داده است.

بر اساس آن‌چه در سایت دانشگاه کالدونین گلاسکو [2] آمده، هر دانشجوی پاره‌وقت موظف است ۱۲ ساعت وقت صرف تحقیق در طول هفته کند.

دفتر دانشگاه کالدونین قرار است به این سوال‌های خودنویس پاسخ دهد:

۱- بر اساس زمان‌بندی شغلی آقای روحانی، آیا ایشان می‌توانسته‌اند هفته‌ای ۱۲ ساعت به کار تحقیق رساله بپردازند؟ آیا شاهدی برای حضور فیزیکی ایشان به عنوان دانشجو وجود دارد؟

۲- با توجه به مقام آقای روحانی، آیا رئیس دانشگاه و نیز اساتید و مسوولان این واحد علمی، از ایشان با توجه به موقعیت مهم امنیتی در شورای عالی امنیت ملی، در باره نقض منظم حقوق بشر در ایران سوال کرده‌اند؟ و با توجه به نوع تحقیقات آقای روحانی، از ایشان در باره ترور مخالفان نظام در همان دوره، در اروپا سوال شده است، همچنین حال و روز این افراد؟

۳- آقای روحانی در سال ۱۳۵۸ مدعی داشتن مدرک دکترا شده است. آیا چنین چیزی در مدارک آقای روحانی(در دانشگاه کالدونین) قید شده است؟

۴- نظر دانشگاه در مورد استفاده از کار یک کارشناس دیگر در خلاصه رساله آقای روحانی چیست؟ با توجه به این‌که خلاصه تز باید منعکس کننده تحقیقات و نظریات کاندیدای دکترا باشد نه اینکه بخشی از سه پاراگراف خلاصه، به شکل «کپی-پیست» محسوب شود؟

۵- عکس‌های آقای روحانی در دانشگاه چرا در اختیار عموم قرار نگرفته‌اند؟

۶- آقای روحانی در زندگی‌نامه نخستین خود در سایت مرکز تحقیقات استراتژیک، خود را فارغ‌التحصیل دانشگاه «هلاسکو» معرفی می کند نه «کالدونین گلاسکو» این مساله به آگاهی مقام‌های دانشگاه رسیده است؟

۷-بر اساس شواهد، و همچنین شهادت‌نامه یک استاد بازنشسته دانشگاه آکسفورد، پروپوزال برخی از مقام‌های سابق ایران از جمله مهدی هاشمی رفسنجنای توسط دیگران نوشته شده است. همینطور رساله‌های برخی مقام‌ها (بر اساس گفته یک منبع نزدیک به دولت آمریکا). آیا مقام‌های دانشگاه کالدونین از این مساله آگاه هستند؟

۸- چرا آقای روحانی از «برنامه ویژه‌»ای برای درس خواندن بهره‌مند بوده است؟

۹- آیا دانشگاه اطمینان دارد که آقای روحانی رساله دانشگاهی‌اش را خودش نوشته؟

۱۰- اساتید راهنما ومشاور چه کسانی بوده‌اند؟

به گفته چارلز مک‌گی، دانشگاه کالدونین قرار است امروز بیانیه‌ای دیگر در ارتباط با حسن روحانی منتشر کند.

—–

خودنویس از ارسال سوال‌های خوانندگان و اعضا به دانشگاه کالدونین گلاسکو استقبال می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates