15.06.2023

بحران آب در تهران؛ تانکرها «در میادین و معابر» مستقر شده‌اند

صدای آمریکا: قطعی آب در تهران و برخی از مناطق کرج برای چندمین روز ادامه داشت. معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از تداوم بحران قطع آب در تهران خبر داد و گفت: تانکر‌های حامل آب شرب در طول شب در میادین و معابر پایتخت مستقر شده‌اند. به گفته عباس شعبانی، تا رفع کامل مشکل کمبود آب در برخی مناطق، آب مورد نیاز شهروندان با تانکر تامین خواهد شد.

همزمان، برخی از گزارش‌ها حاکی از تشکیل صف‌‌های طولانی شهروندان در محل استقرار برخی تانکرها برای دریافت آب است.

یک منبع آگاه در وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران یک روز پیشتر به «صدای آمریکا» گفت «آب توزیع شده در تهران آشامیدنی نبوده و سالم نیست.»

این مقام مطلع گفت: «توزیع آب غیر آشامیدنی با هدف جلوگیری از بروز اعتراضات مردمی صورت گرفته است.»

او در توضیح چرایی قطع آب در تهران نیز گفت: «سیل و رانش زمین به زیرساخت‌های موجود آسیب زده است.»

این مقام آگاه وزارت نیروی جمهوری اسلامی از تداوم قطعی آب تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: «احتمالا از روز پنجشنبه از تعداد مناطقی که درگیر قطعی آب هستند کاسته خواهد شد.»

در همین حال رسانه‌های ایران از رویکرد وزارت نیرو در اطلاع رسانی پیرامون قطعی چند روزه آب گلایه دارند و معتقدند باید بصورت مشخص اعلام شود که مشکل چه زمانی حل خواهد شد.

وب‌سایت «خبرآنلاین» روز چهارنشبه مناطق درگیر بحران آب در تهران را شامل ستارخان، صادقیه، گیشا، اشرفی اصفهانی، هفت تیر، خیابان بهار در محدوده طالقانی، قلهک در منطقه ۳ و نارمک، چهارراه لشگر در نظام‌آباد تهران اعلام کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates