18.06.2023

جنجال بر سر حضور «بسیجی تروریست» در بروکسل؛ مقام بلژیکی به‌دلیل دعوت از زاکانی استعفا کرد

صدای آمریکا: پاسکال اسمت، مسئول شهرسازی و امور بین‌المللی شهرداری بروکسل، روز یکشنبه ۲۸ خرداد، در نشستی خبری، در پی جنجال ناشی از دعوت از علیرضا زاکانی، شهردار تهران، به پایتخت بلژیک استعفا کرد. پاسکال اسمت با اصرار بر اینکه هیچ خطایی مرتکب نشده، افزود تمام اسناد و مدارک مربوط به مکاتبات او درباره دعوت و صدور ویزا برای شهردار تهران و همراهانش به پارلمان بلژیک داده شده‌اند.

در همین ارتباط، دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک، در توییتی اعلام کرد پاسکال سمت، در نتیجه فشارهای او و همکارانش به خاطر دعوت از علیرضا زاکانی استعفا کرده است.

همچنین تئو فرانکن، نماینده در پارلمان بلژیک، نیز در توییتی نوشت: پاسکال سمت که از «بسیجی تروریست» زاکانی و جاسوسانش دعوت کرده بود که به بروکسل بیایند، به دلیل «فشار سیاسی بیش از حد زیاد» استعفا کرده است.

این سیاستمدار بلژیکی در ادامه، خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی و «خلاص شدن از شر جمهوری اسلامی» شده است.

علیرضا زاکانی و تنی چند از مقامات جمهوری اسلامی یکشنبه هفته گذشته در سفری سه‌روزه برای شرکت در مجمع عمومی متروپولیس، انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان، به بروکسل رفتند. حضور او در بروکسل با اعتراض جمعی از ایرانیان مقیم بلژیک همراه شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates