13.07.2023

هشدار جمهوری‌خواهان کنگره: ارتش آمریکا برای مقابله با پهپادها آماده باشد 

صدای آمریکا: کلادیا تنی، قانون‌گذار مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار آن شد که پایگاه‌های نظامی آمریکا حتما برای مقابله با پهپادهای متخاصم از تجهیزات مورد نیاز برخودار باشند.

او روز پنجشنبه با انتشار توئیتی نوشت: «با اوج‌گیری فناوری پهپادها، باید اطمینان حاصل کنیم پایگاه‌های نظامی ما برای شناسایی، از کار انداختن و خلع سلاح سیستم‌های هوایی بدون سرنشین متخاصم مجهز هستند.»

این نماینده جمهوری‌خواه گفت: «اصلاحیه ما در قانون مجوز دفاع ملی، (موسوم به ان‌دی‌ای‌ای) ارتش را ملزم می‌کند که تهدیدی را که پهپادهای بدون سرنشین برای امنیت ملی ایالات متحده ایجاد می کنند، ارزیابی کند.»

روسیه از جمله کشورهایی است که به طور گسترده از پهپادهای ایرانی در جنگ استفاده کرده است.

پهپادهای ایرانی همچنین پیشتر علیه پایگاه‌های میزبان نیروها و پرسنل آمریکایی در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفته است.

ماه گذشته، وزارتخانه‌های امور خارجه، دادگستری، بازرگانی، و خزانه‌داری ایالات متحده توصیه‌نامه‌ مشترکی را برای هشدار به جامعه بین‌المللی، بخش خصوصی، و مردم نسبت به تهدید ناشی از تهیه، توسعه، و تکثیر پهپادهای ایرانی صادر کردند.

این توصیه‌نامه بخش صنعتی خصوصی را از اجزای کلیدی که جمهوری اسلامی برای توسعه برنامه پهپادی خود به دنبال آنها است و نهادهای دخیل در تهیه، تولید، و تکثیر این پهپادها، مطلع می‌کند.

فعالیت‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته از جدی‌ترین دلایل نگرانی کشورهای غربی نسبت به تهران بوده و موجب وضع چند بسته تحریم علیه جمهوری اسلامی از سوی این کشورها شده است.

چندی پیش و با تداوم نگرانی‌ها نسبت به برنامه‌های تسلیحاتی ایران، شماری از قانون‌گذاران آمریکایی، طرحی دو حزبی را برای تحریم طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ارائه کردند.

ایالات متحده تاکنون تحریم‌های متعددی را بر دست‌اندرکاران و حامیان برنامه‌ تسلیحاتی جمهوری اسلامی، به ویژه برنامه موشک بالستیک، وضع کرده است.

موضع‌گیری‌های دموکرات‌ها از دو سال پیش نسبت به تحریم‌ها علیه برنامه پهپادی ایران ظاهراً تغییر کرده است.

قبلاً مقامات دولت جو بایدن با اشاره به افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از خروج آمریکا از برجام گفته بودند که دیپلماسی و بازگشت متقابل به تعهدات برجام – کاهش تحریم‌ها در ازای کاهش فعالیت‌های هسته‌ای ایران – به نفع منافع ملی آمریکا و «بهترین» روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است.

در واکنش به این ادعا، بیست و پنج قانونگذار جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در مخالفت با کاهش تحریم‌های ایران در آن زمان گفته‌ بودند که اختیارات تنظیم روابط بازرگانی با کشورهای خارجی «و در نتیجه وضع تحریم‌ها» با کنگره است. و زمانی که جمهوری‌خواهان در کنگره اکثریت شوند، با «تصویب قانون فشار حداکثری» اختیارات کنگره بر امور تحریم‌ها را اعمال خواهند کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates