30.06.2013

منبع کپی روحانی از پاسخ‌گویی طفره رفت

خودنویس: دکتر محمد هاشم کمالی که بخش‌هایی از کتاب او از سوی «حسن فریدون» کپی شده بود، پس از دو روز معطل کردن خبرنگار خودنویس، از پاسخ‌گویی به سوال‌هایی در باره ارتباطش با تز دکتر روحانی طفره رفت.

از دو روز پیش و به دنبال انتشار خبر «کپی» شدن چند خط از کتاب دکتر محمد هاشم کمالی، مدیر «موسسه بین المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی»، خبرنگار خودنویس با دفتر این مرکز برای گفتگو با او در تماس بوده است.

در روز چهارشنبه، جلسه دکتر کمالی بنا به گفته منشی، بیش از حد به‌طول انجامید و در روز پنج‌شنبه نیز ایشان تصادفا نمی‌توانستند گفتگو کنند و قرار شد در روز جمعه به سوال‌های خودنویس پاسخ بدهند که امروز نیز منشی ایشان با آشنایی کامل با موضوع گفت که دکتر کمالی نمی‌تواند حرف بزند.

یک منبع آشنا با موسسه بین المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی گفت که این مرکز رابطه خوبی با سفارت جمهوری اسلامی ایران دارد.

روزنامه تلگراف انگلستان نیز این مساله را تایید کرده بود.

دو روز پیش، یک منبع آشنا با خانواده روحانی پیس‌بینین کرده بود که با توجه به رابطه قدیمی حسین فریدون سفیر سابق جمهوری اسلامی در مالزی با مراکز مختلف اسلامی و احتمال قول حمایت از موسسه تحت مدیرت دکتر محمد هاشم کمالی، نام‌برده از پاسخ مستقیم به رسانه‌ها تا مدتی خودداری خواهد کرد.

به گفته این منبع، ممکن است بخش‌های مختلف رساله حسن روحانی بر پایه این کتاب نوشته شده باشد و تنها بررسی نسخه اولیه و دست‌نخورده تز دکترای او است که امکان مقایسه تطبیقی را برای کارشناسان فراهم خوهد کرد.

تاخیر دانشگاه کالدونین در ارائه پایان‌نامه دکترای «حسن فریدون» باعث ایجاد شک و تردید فراوانی نزد روزنامه‌نگاران پیگیر شده است. مسوول خبری دانشگاه کالدونین دیروز به خودنویس گفت نسخه دیجیتال رساله دکترای رئیس جمهوری منتخب «به زودی» در دسترس خواهد بود. این در حالی است که از زمان بحث در باره وضعیت ای رساله، «تنها نسخه» موجود در اختیارخبرنگاران قرار نگرفته است.

سردبیرخودنویس نیز قول کشیدن کاریکاتور دکتر کمالی همراه با دکتر روحانی را داد که در اسرع وقت ارسال خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates