07.08.2023

اذعان مصطفی پورمحمدی: رضایت عمومی مردم پایین است

رادیوفردا: مصطفی پورمحمدی، دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارز، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و وزیر اسبق کشور، در گفت‌وگو با روزنامهٔ «جوان» اذعان کرد که رضایت عمومی مردم از وضعیت ادارهٔ کشور «پایین است».

آقای پورمحمدی در این گفت‌وگو با موضوع انتخابات که هفتم مرداد روزنامهٔ نزدیک به سپاه پاسداران منتشر کرد، با اظهار نگرانی از مشارکت پایین مردم در انتخابات در آینده گفت: «مردم باید خود علاقه داشته باشند که در انتخابات شرکت کنند. این علاقه‌مندی هم مبتنی بر رضایت مردم است… باید واقع‌بینانه شرایط را تحلیل کنیم. امروز رضایت عمومی کاهش پیدا کرده و دستگاه‌های مختلف در این زمینه دخیل هستند».

آقای پورمحمدی بخش عمدهٔ مسئولیت نارضایتی را متوجه دولت کرد، اما از دیگر «دستگاه‌ها»ی مدنظر خود نام نبرد.

این مقام حکومتی همچنین با اذعان به این‌که «نسل جوان با ما فاصله گرفته است»، تأکید کرد که «مشارکت پایین شکست همه است و در این صورت کسی و جریانی که خود را علاقه‌مند به نظام می‌داند، پیروز نیست».

اظهارات آقای پورمحمدی در حالی مطرح می‌شود که در یک سال گذشته سرکوب ادامه‌دار اعتراضات مردم به نارضایتی‌های گسترده دامن زده و در حوزهٔ دولت نیز ابراهیم رئیسی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ با کمترین میزان مشارکت در چهار دهه گذشته و با نزدیک به چهار میلیون رأی باطله به ریاست‌جمهوری رسید.

با این حال، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بارها از فعالیت‌های دولت و ابراهیم رئیسی تقدیر کرده و رسانه‌های حکومتی نیز پس از شروع کار دولت سیزدهم به‌طور گسترده از دولت به‌ویژه در مسائل اقتصادی حمایت می‌کنند.

با این حال، منتقدان ابراهیم رئیسی می‌گویند که سیاست‌های اقتصادی دولت در یک سال گذشته منجر به تورم افسارگسیخته، کاهش ارزش پول ایران و فقیرشدن اقشار بیشتری از جامعه شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates