02.08.2023

“ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض می‌کند”

دویچه وله: روسیه در هفته‌های اخیر در حمله به کی‌یف، تخریب زیرساخت‌ها و کشتن غیرنظامیان اوکراینی از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است. جمهوری اسلامی با ارسال تجهیزات و فناوری تولید پهپاد به روسیه در ادامه جنگ اوکراین هم نقش ایفا می‌کند.

لیندا توماس گرین‌فیلد، سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد (۱ اوت) اعلام کرد شواهد نشان می‌دهند که چگونه ایران صدها پهپاد تهاجمی “انتحاری” و تجهیزات مربوط به تولید آن را در اختیار روسیه قرار داده است.

پهپادهای انتحاری شاهد که به اسم پهپاد “کامیکاز” نیز شناخته می‌شوند، روی دماغه خود کلاهکی حاوی مواد منفجره دارند که به هنگام برخورد با هدف منفجر می‌شوند.

گرین‌فیلد در ارتباط با استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و همچنین اقدام شورای امنیت در این زمینه از سازمان ملل خواست تحقیقاتی را انجام دهد.

این قطعنامه انتقال تسلیحات از ایران بدون تایید قبلی شورای امنیت را منع می‌کند.

اوکراین و آمریکا و برخی دیگر از کشورها تخلفات ایران را به سازمان ملل گزارش دادند و اطلاعات و تحلیل‌های بیشتری را به سازمان ملل ارائه کردند.

به گفته گرین‌فیلد دبیرکل سازمان ملل باید هرچه سریع‌تر به درخواست‌های جامعه بین‌المللی برای بررسی این تخلفات از طرف ایران پاسخ دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates