03.07.2013

محسن غرویان از شاگردان سابق مصباح یزدی فاش کرد: اتاق تفتیش عقاید در زیرزمین موسسه خمینی

دیگربان: جدال شاگردان محمدتقی مصباح یزدی بر سر وجود یک اتاق «تفتیش عقاید» در زیرزمین موسسه «امام خمینی» با تهدید به افشای برخی اسناد٬ مدارک و فیلم بالا گرفته است.

این جنجال از زمانی آغاز شد که محسن غرویان یکی از شاگردان سابق مصباح یزدی در گفتگو با شماره ۲۶ ماهنامه «نسیم بیداری» دست به افشاگری علیه استاد سابق خود زد.

آقای غرویان در این گفتگو از وجود یک اتاق «تفتیش عقاید» در زیرزمین موسسه «امام خمینی» در قم خبر داد که در آنجا «کار‌های خیلی شدید افراطی انجام می‌شد.»

وی این اتاق را «محکمه» نامیده که در آن برخورد‌های «خیلی غیراخلاقی» به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی با افراد می‌شد٬ اما او قصد ندارد درباره جزئیات آن سخنی بگوید.

غرویان اظهار کرده به خاطر «بد اخلاقی‌های» صورت گرفته در این موسسه٬ دیگر توان همکاری با مصباح یزدی را نداشته و از مقام خود استعفا کرده است.

وی در این گفتگو گفته رئیس موسسه «امام خمینی» در حال حاضر بیش از آنکه چهره «علمی» داشته باشد تبدیل به چهره‌ای «سیاسی» شده است.

غرویان همچنین افزوده که «در مؤسسه منتسب به آیت‌الله مصباح تأکید روی سنت و نیز روی بی‌اعتنایی به رأی مردم و نظر مردم و این جور چیز‌ها وجود دارد.»

پس از انتشار این گفتگو٬ قاسم روانبخش یکی از شاگردان مصباح یزدی در واکنشی کم‌سابقه٬ تهدید کرده فیلم‌ها و اسنادی از غرویان در اختیار دارد که می‌تواند آن‌ها را منتشر کند.

روانبخش افزوده است: «اگر آقای غرویان تمایل دارند واقعیت‌ها در اختیار رسانه قرار گیرد، لطفا رضایت دهند تا برخی اسناد و فیلم‌هایی که از او در موسسه موجود است را منتشر کنیم.»

وی اظهار کرده است: «غرویان یا دست از این سیاه نمایی‌ها و تخریب‌های غیراخلاقی بردارد یا رضایت بدهد تا موسسه اسنادی را که در اختیار دارد منتشر کند.»

آن‌طور که این عضو هیات علمی موسسه «امام خمینی» گفته این اسناد مربوط به ابراز «ندامت» غرویان در خصوص برخی اظهار‌نظرهای دینی وی در سال ۱۳۸۳ است.

روانبخش با انتقاد از غرویان افزوده موضع‌گیری‌های «ضد قرآنی» وی باعث طردش از موسسه «امام خمینی» شده و جدایی وی ارتباطی با ادعاهایی که مطرح کرده٬ ندارد.

محسن غرویان در سال‌های اخیر به یکی از منتقدان سرسخت موسسه «امام خمینی» و محمدتقی مصباح یزدی تبدیل شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates