26.08.2023

کشته شدن دو معترض؛ منبع مطلع به صدای آمریکا: «انقلاب» در ایذه و آبدانان ادامه دارد

صدای آمریکا: در پی گزارش‌ها از ایذه مبنی بر کشته شدن دو معترض توسط نیروهای حکومتی یک منبع مطلع در ایران به صدای آمریکا گفت: «انقلابی که پارسال شروع شد، هنوز زیر پوست شهر ادامه دارد» و «دستگاه امنیتی» جمهوری اسلامی نیز «این را می‌داند.»

در پی گزارش‌ها از حمله مسلحانه مأموران حکومتی به معترضان در ایذه، منابع خبری و حقوق بشری گزارش دادند که مهدی الماسی نیز در حمله مأموران در روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد کشته شده است.

روز چهارشنبه نیز منابع خبری گزارش دادند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در ایذه یک معترض به نام «کمر طهماسبی» را به گلوله بستند و کشتند.

این اقدام چند ساعت پس از آن رخ داد که کمر طهماسبی در یک استوری اینستاگرامی تصویری از خود در کنار یکی از کشته‌شدگان دیگر این شهر به نام «حسین سعیدی» منتشر کرد و او را «ارتش تک‌نفره» نامید.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی بدون نام بردن از این دو معترض جان‌باخته، اعلام کرد دو شهروند در بامداد نخستین روز شهریور در جریان «تیراندازی متقابل» کشته و سه تن بازداشت شده‌اند. این رسانه نزدیک به سپاه پاسداران ادعا کرد که این افراد «اشرار مسلح و سابقه‌دار» بوده‌اند.

این منبع مطلع درباره کشته شدن کمر طهماسبی و مهدی الماسی به صدای آمریکا گفت: «اطلاع دارم در شهرهایی از جمله ایذه و آبدانان انقلابی که پارسال شروع شد، هنوز زیر پوست شهر ادامه دارد و بدنه فعالی که روزهای زیادی در خیابان بوده و بیشتر از طیف جوان با گرایش‌های ملی‌گرایانه هستند» هنوز به «مبارزه» ادامه می‌دهند.

به گفته او، «در این ماه‌ها که موج انقلاب در خیابان فروکش کرده، در دو شهری که گفتم من اطلاع دارم که بسیاری از افرادی» که در اعتراضات بودند «در روستاهای اطراف این شهرها و برخی در کوه‌ها سکنی گرفتند که به مبارزه ادامه دهند و هر از گاهی جاهایشان لو می‌رود» و چند تن از آنها با «محاصره» نیروهای جمهوری اسلامی برای بازداشت، کشته شده‌اند.

او همچنین اضافه کرد: «آن طور که من می‌دانم تا حالا در سه چهار ماه گذشته در آبدانان بر اثر لو رفتن محلشان با اتهامات سنگینی بازداشت شده‌اند.»

این منبع مطلع همچنین درباره کشته‌شده‌های اخیر ایذه، گفت که آنها «در این دوره انقلابی فعالیت زیادی داشتند و حالا جایشان لو رفته» و در پی محاصره تحت «تعقیب و گریز» قرار گرفته و «کشته شده‌اند.»

منبع آگاه ساکن ایران به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «مهمترین نکته و پیام این است که این انقلاب در زیر پوست جامعه جریان دارد و نیروهای فعالش همچنان مترصد بازگشت هستند برای سازمان‌دهی موج جدید و حتی گام‌های بزرگتر برداشتن. حالا این که کی این فرصت فراهم شود و این نیروها در شهرهای مختلف بتوانند با هم یک حرکت مشترک انجام دهند، شاید مستلزم زمان باشد، اما به هر حال این‌ها همه نشانه این است که دستگاه امنیتی می‌داند این انقلاب جریان دارد و همچنان نیروهایش درگیر شناسایی و مهار کردن نیروهای اصلی بدنه انقلاب است.»

این نخستین بار نیست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی معترضان در ایذه را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این نیز ۳۰ تیر منابع خبری گزارش داده بودند که مصطفی احمدپور یکی دیگر از معترضان ایذه و دوست کمر طهماسبی به دست نیروهای جمهوری اسلامی کشته شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates