29.08.2023

کانادا از ممنوعیت اقامت موقت و ورود وزیر بهداشت دولت روحانی به این کشور خبر داد

رادیوفردا: تصویر منتشر شده از حسن قاضی‌زاده هاشمی در کانادا

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، روز دوشنبه ششم شهریور از ممنوعیت ۳۶ ماهه حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم جمهوری اسلامی برای اقامت یا وورد به این کشور خبر داد.

وزیر مهاجرت کانادا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس٬ توییتر سابق٬ نوشته است که بر اساس برآورد اطلاعاتی که به دست او رسیده است و با استناد به قوانین این کشور٬ اقامت موقت حسن قاضی‌زاده هاشمی را به مدت حداکثر ۳۶ ماه ممنوع می‌کند.
مارک میلر اضافه کرده است: «آقای هاشمی، وزیر سابق بهداشت جمهوری اسلامی ایران در این مدت از بازگشت و ورود به کانادا تحت عنوان اقامت موقت منع می‌شود.»

وزیر مهاجرت کانادا می‌گوید٬ این ممنوعیت که به خود او نیز ابلاغ شده است٬ به «دلیل بی‌اعتنایی حکومت ایران به حقوق بشر است.»

مارک میلر تاکید کرده است که «اقدامات حکومت ایران مذموم است و کسانی که در این حکومت مسئولیت دارند جایی در جامعه کانادا ندارند.»

تصاویری ماه گذشته از حسن قاضی‌زاده هاشمی در خیابان‌های مونترال کانادا به همراه خانواده خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش‌هایی در بین ایرانیان در کانادا در پی داشت.

در همین زمینه٬ حامد اسماعیلیون، از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، ۱۸ مرداد، در توئیتر خود با انتشار تصاویر حضور این سیاستمدار جمهوری اسلامی در خیابان‌های مونترال، با مخاطب قرار دادن دومینیک لبلانک، وزیر جدید امنیت عمومی کانادا و مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، به محدودیت‌های وضع شده در زمینه رفت‌وآمد سیاستمداران جمهوری اسلامی به خاک کانادا اشاره کرد.

آقای اسماعیلیون در پیام خود خواستار پاسخ‌گویی و اقدام فوری دولت کانادا شده بود.

برخی از کاربران در شبکه‌‌های اجتماعی نیز به همزمانی تصاویر منتشر شده با تحریم‌های جدید دولت کانادا علیه هفت مقام جمهوری اسلامی اشاره کرده‌اند.

ملانی جونز، وزیر خارجه کانادا هم ۱۷ مرداد اعلام کرد که کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه این افراد تحت مقررات ویژه اقتصادی وضع کرده است.

مخالفان حکومت جمهوری اسلامی بارها از مقامات کشورهای غربی خواسته‌اند که رفت‌وآمد سیاستمداران و مقامات عالی‌رتبه این حکومت به خاک این کشورها را محدود و ممنوع کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates