26.09.2023

تایید خبر بازداشت پسر معاون اول قوه قضاییه با اتهام «فساد اقتصادی»

ایران وایر: سخنگوی قوه قضائیه تلویحا خبر بازداشت پسر محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه را تایید کرد. ذبیح‌الله خدائیان٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ در نشست خبری چهارم شهریور ۱۴۰۲ ضمن تایید این خبر گفت: « این پرونده درحال رسیدگی است.»

منابع مختلف خبری پیشتر دلیل بازداشت فرزند محمد مصدق را «فساد اقتصادی» عنوان کرده بودند.

کانال «عیون» نزدیک به نهادهای امنیتی که پیشتر تصاویری از لحظه بازداشت برخی از معترضین از جمله مهدی یراحی را منتشر کرده بود، ۱۸شهریور ۱۴۰۲ برای اولین بار این خبر را اعلام کرد. «عیون» پس از انتشار خبر، از دسترس خارج شد.

شنیده‌ها از برکناری معاون اول قوه قضاییه در آینده نزدیک حکایت دارد.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز سه شنبه خود همچنین خبر تبرئه نیلوفر حامدی و الهه محمدی از ارتباط با دولت آمریکا٬ ضمن تکذیب این خبر گفت: «پرونده در مرحله رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی است لذا تبرئه آنها از اتهام مورد بحث را تکذیب می‌کنیم.»

نیلوفر حامدی و الهه محمدی٬ بیش از یک سال است که در بازداشت موقت به سر می‌برند. پیشتر یکی از وکلای این دو روزنامه نگار گفته بود: «هیچ مصداقی برای همکاری موکلشان با دولت امریکا وجود ندارد.»

ذبیح‌الله خدائیان٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ در ادامه خبر از تشکیل اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده آرمان علی‌وردی در ۱۵ مهر ماه داد. آرمان علی‌وردی ۶ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات «زن٬زندگی٬ آزادی» در شهرک اکباتان جان باخت. 

در این رابطه حداقل ۱۴ نفر بازداشت شدند که به گفته سخنگوی قوه قضاییه پرونده هشت تن از بازداشت شدگان شهرک اکباتان با اتهام‌های «مشارکت‌ در قتل»، «محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به دادگاه ارسال شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates