06.07.2013

حملات محافظه‌کاران به جبهه پایداری ادامه دارد: مصباح یزدی عامل شکست اصول‌گرایان بود

دیگربان: حملات و انتقاد‌های محافظه‌کاران به محمدتقی مصباح یزدی و «جبهه پایداری» با گذشت بیش از سه هفته از پایان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم همچنان ادامه دارد.

گروهی از محافظه‌کاران معتقدند مصباح یزدی و اعضای «جبهه پایداری» با «تک‌روی» و ایجاد اختلاف در جریان اصول‌گرایان باعث شکست آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شده‌اند.

حسین ابراهیمی٬ عضو جامعه روحانیت مبارز روز جمعه (۱۴ تیر) در گفتگو با خبرگزاری «آریا» از مواضع دوگانه مصباح یزدی در انتخابات اخیر انتقاد کرده است.

ابراهیمی گفته که «آقای مصباح اول تاکید داشتند در زمین و آسمان فقط لنکرانی اصلح است٬ اما بعد از جلیلی حمایت کردند و به طور حتم ایشان هم در عدم موفقیت اصولگرایان نقش بسزایی داشتند.»

وی همچنین با انتقاد از سایر نامزد‌ها و جریان‌های اصول‌گرا گفته که «اگر این جریانات با هم بودند افراد اصول‌گرا که در اردوگاه اصولگرایی کاندیدا شده بودند موفق می‌شدند.»

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزوده است: «کاندیداهای اصولگرا بر مرکب جهل سوار شده بودند و هر کدام فکر می‌کردند رئیس جمهور هستند.»

محمدحسن آصفری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یکی دیگران از فعالات سیاسی محافظه‌کار است که در انتقادی صریح «جبهه پایداری» را جریانی «نان به روز خور» معرفی کرده است.

آصفری به «شبکه ایران» گفته «این قبیل گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی {جبهه پایداری} هر جا که بوی کبابی به مشام برسد فارغ از اصول و آرمان‌ها، ‌ به آن سمت و سو کشیده می‌شوند.»

وی در مورد عبور «جبهه پایداری» از جلیلی و ابراز تمایل به حسن روحانی، گفته که «بهتر است جریاناتی که ادعای پایبندی به اصول و ارزش‌ها را دارند، برای رسیدن به پست و منصب، ‌ جایگاه خود را زیر سؤال نبرند.»

این نماینده مجلس اضافه کرده که «تغییر موضع، چرخش و عقب نشینی سریع از اصول در جبهه پایداری، ‌منجر به سلب اعتماد مردم از اعضای این جبهه خواهد شد.»

وی در پایان افزوده است: «حرکت جبهه پایداری از احمدی‌نژاد به سوی روحانی حیرت‌آور است. نمی‌دانم جبهه پایداری چگونه از احمدی‌نژاد به روحانی رسید.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates