15.10.2023

داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند

دویچه‌وله: محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات‌رئیسه خانه سینما  نیز خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در خانه‌اش در کرج را تایید کرده است.

این حادثه که حوالی ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲ شب گذشته ۲۲ مهرماه (۱۵ اکتبر) توسط دختر داریوش مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد و شواهد حاکی از آن است که قتل بر اثر “جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است”.

وحیده محمدی فر چندی پیش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از تهدید یک فرد ناشناس با “چاقو” خبر داد که “لهجه ایرانی” نداشته است. او نوشت که مورد دستبرد هم قرار گرفته‌اند از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ و سنتور پروژه سنتوری آنها دزدیده شده است.

حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز گفت که “هنوز انگیزه قتل مشخص نیست و جزئیات این پرونده با حضور تیم تخصصی پلیس تحت پیگیری است”.

او گفت: «این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس دختر داریوش مهرجویی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.»

بر اساس اظهارات حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز، “مونا مهرجویی در ساعت ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و و زنگ در خانه را می زند اما کسی در را باز نمی‌کند. او که کلید داشته در را باز کرده و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگری به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند”.

داریوش مهرجویی فیلم‌ساز برجسته ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود که در ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزهٔ شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد.

این کارگردان آثار درخشانی از جمله فیلم‌ گاو، هامون، دایره مینا، اجاره‌نشین‌ها، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را در کارنامه هنری خود به ثبت رساند.

او جوایز متعدد بین المللی از جشنواره‌های معتبر جهان دریافت کرد و علاوه بر فیلم‌سازی کتاب هم می‌نوشت و ترجمه می‌کرد.

علاوه بر سانسور، برخی فیلم‌های این کارگردان به دفعات توقیف شده بود و اجازه اکران از طرف دولت داده نمی‌شد.

کیومرث پوراحمد، کارگردان و نویسنده سرشناس ایرانی نیز فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ در ویلای خود در شمال ایران به طرز مشکوکی درگذشت و ابهامات زیادی در خصوص پرونده او وجود دارد. 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates