03.11.2023

شواهدی از دخالت مستقیم در جنگ اسرائیل و حماس؛ اسرائیل‌هیوم: جمهوری اسلامی پنج تن سلاح به سوریه ارسال کرد

صدای آمریکا: اسرائیل‌هیوم نوشت: «یک روز قبل از سخنرانی حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، یک فروند هواپیمای ایرانی ماهان‌ایر امروز پنج‌شنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه لاذقیه پرواز کرد، فرودگاهی که بخش نظامی آن تنها توسط نیروی هوایی روسیه اداره می شود.»

بنا بر این گزارش، یک هواپیمای ایرباس مدل ای ۳۴۰ ، طبق گزارشی که به دست نویسنده این مقاله رسیده، حدود پنج تن سلاح حمل کرده است.

بر اساس شهادت یک کارمند فرودگاه مهرآباد، تعداد پالت‌های سلاح این بار کمتر از محموله‌های قبلی سپاه پاسداران بود. این پالت‌ها با همراهی گارد وارد هواپیما شده و در رمپ مورد استفاده هواپیماهای جامبو به داخل هواپیما منتقل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک فرضیه آن است که این محموله شامل موشک‌های شانه‌ای باشد.

اسرائیل ۲۱ اکتبر، باندهای فرودگاه دمشق و حلب را بمباران کرد تا مانع ارسال تسلیحات بیشتر از طریق ماهان‌ایر از ایران شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه پنجم آبان، در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به «احتمال گسترش دامنه جنگ و گشودن جبهه های جدید در منطقه» علیه اسرائیل هشدار داد.

حسین امیر عبداللهیان در دیدار با آنتونیو گوترش در نیویورک بدون اشاره به کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ تن در پی حمله حماس به اسراییل که اکثر آنها غیر نظامی بودند، گفت: «ایران از هرگونه راه حل سیاسی که موجب توقف فوری جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه، ارسال کمک‌های مستمر انسان‌دوستانه و مقابله با کوچ اجباری مردم غزه است حمایت می‌کند.»

رهبر و مقام های جمهوری اسلامی تاکنون از کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در پی حمله حماس و نیز به گروگان گرفته شدن بیش از ۲۲۰ تن به دست شبه نظامیان این گروه تحت حمایت خود انتقاد نکرده اند.

حسین امیر عبداللهیان پیشتر گفته بود: «شرایط منطقه غرب آسیا به نقطه نگران کننده ای رسیده است و هر آن احتمال خارج شدن کنترل از دست همه طرف ها وجود دارد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates