23.11.2023

دو کشته در انفجار خودرو در گذرگاه مرزی آمریکا و کانادا؛ گذرگاه‌های بین دو کشور بسته شد

رادیوفردا: در پی انفجار یک خودرو در ایست‌بازرسی گذرگاه مرزی پل آبشار نیاگارا بین آمریکا و کانادا دو نفر کشته شدند.

مقامات آمریکا و کانادا برای اقدامات احتیاطی و بررسی این موضوع، چهار گذرگاه مرزی میان دو کشور در این منطقه را مسدود کردند.

چند مقام پلیس و قضایی روز چهارشنبه اول آذر به شبکه «سی‌بی‌اس» کانادا گفتند که دو سرنشین خودرو منفجر شده، در ‌جا کشته شدند و یک مقام ارشد آمریکایی نیز تایید کرد خودرویی که با سرعت بالا در حال حرکت بود، با یک دکل در محل پل برخورد کرد و این تصادف با انفجار همراه بود.

مقامات دو کشور می‌گویند علت انفجار خودرو هنوز مشخص نیست، اما جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا این حادثه را «وضعیتی بسیار جدی» خواند.

بعد از این حادثه سه گذرگاه مرزی دیگر میان نیویورک و انتاریو فورا بسته شدند و در فرودگاه بین‌المللی «بوفالو نیاگارا» نیز پست‌های بازرسی امنیتی از همه خودروها و مسافران دائر شد.

اداره حمل‌ونقل مرزی نیاگارا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: خودروهایی که وارد فرودگاه می‌شوند بازرسی خواهند شد و تدابیر بازرسی از مسافران نیز تشدید می‌شود.

دفتر محلی پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده که تحقیقات درباره این حادثه جریان دارد و کارشناسان حوزه‌های مشروبات الکلی، دخانیات، آتش‌نشانی و مواد منفجره به محل حادثه رفته‌اند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دود و زبانه‌های آتش از کنار جاده و یک غرفه ایست‌بازرسی بلند شده است.

یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفته است که خودرو یاد شده با سرعت به ایست ‌بازرسی نزدیک می‌شد که برای سبقت از یک خودرو دیگر منحرف شد و بعد از برخورد با دکل، منفجر شد.

یک مقام پلیس نیز به تلویزیون «سی‌ان‌ان» گفته است حادثه زمانی رخ داد که خودرویی که از سمت مرز کانادا به طرف ایالت نیویورک می‌آمد، از گذرگاه اولیه ایست بازرسی و بررسی مجوزها عبور کرد و هنگامی که به سمت منطقه بازرسی ثانویه در حال حرکت بود، یک انفجار رخ داد. مقامات نمی‌دانند چه چیزی باعث این انفجار شده است.

با استفاده از گزارش‌های رویترز، سی‌بی‌اس، سی‌ان‌ان/د.خ/ک.ر

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates