05.12.2023

هشدار امنیت سایبری در آمریکا درپی حملات هکری منتسب به ایران

رادیوفردا: به دنبال اعلام خبر حمله یک گروه هکری «مرتبط با ایران» به تجهیزات شبکه آبرسانی در چند ایالت آمریکا، مقامات امنیت سایبری ایالات متحده با اعلام هشدار، خواستار افزایش حفاظت سایبری در شرکت‌های خدمات زیربنایی این کشور، ازجمله بخش‌های برق،‌گاز و آب شدند.

در این مورد اریک گلدشتاین، دستیار مدیر اجرایی امنیت سایبری در آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ایالات متحده، روز دوشنبه ۱۳ آذر به خبرنگاران گفت که «فعالیت‌های مخرب سایبری» این گروه ادامه دارد و شرکت‌ها باید به‌ویژه به حفاظت بیشتر از رمزهای عبور تجهیزات بپردازند.

در همین روز برِت لدرمن، رئیس بخش عملیات سایبری امنیت ملی در پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، نیز گفت که اف‌بی‌آی «به همکاری با شرکای داخلی و بین‌المللی خود برای شناسایی، جلوگیری از فعالیت و تحمیل هزینه به عوامل وابسته به ایران که در این اقدامات دست دارند، ادامه خواهد داد».

در روزهای اخیر مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی از تعرض سایبری گروهی «وابسته به سپاه پاسداران» به نام «سایبراونجرز» (CyberAv3ngers) به تجهیزات صنعتی اداره آب در منطقه‌ای در غرب ایالت پنسیلوانیا و دست‌کم چهار نهاد دیگر در چند ایالات آمریکا خبر دادند.

پس از آن، در روز دهم آذر، اف‌بی‌آی، آژانس‌های امنیت سایبری، امنیت ملی و حفاظت از محیط زیست ایالات متحده به همراه اداره امور سایبری اسرائیل هشدار مشترکی در این باره صادر کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است که این گروه هکری «که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌شود» عمداً محصولات شرکت اسرائیلی تجهیزات کنترل صنعتی آب و فاضلاب به نام «یونیترانیکس» (Unitronics) را هدف قرار داده و با این کار باعث رخنه به شبکه‌هایی شده که از تجهیزات این شرکت استفاده می‌کنند.

در تصویری که ظاهراً توسط این هکرها منتشر شده، شعاری علیه موجودیت کشور اسرائیل دیده می‌شود با این پیام که «همه تجهیزات ساخت اسرائیل هدفی مشروع برای سایبراونجرز است.»

یک مقام دولتی آمریکا پنج‌شنبه گذشته گفت که تعداد تأسیسات آسیب‌دیده کمتر از ۱۰ مورد بوده است. در میان این تأسیسات یک کارخانه آبجوسازی در شهر پیتسبورگ پنسیلوانیا و یک مجموعه آکواریومی نیز دیده می‌شود.

در حالی که بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آمریکا از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود، دولت جو بایدن در تلاش است تا امنیت سایبری این زیرساخت‌ها را تقویت کند.

با استفاده از سایبراسکوپ، نکست‌گاو اف‌سی‌دبلیو و گزارش‌های رادیو فردا؛ پ.پ /م.ا.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates