12.07.2013

نشریه جینز: موشک‌های عربستان به سوی ایران و اسرائیل هدفگیری شده‌اند

رادیوفردا: نشریه دفاعی جینز به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داده است که عربستان سعودی از پایگاهی که تا پیش از این نامعلوم بود موشک‌های بالستیک خود را به سوی ایران و اسرائیل نشانه رفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشریه برپایه تصاویر ماهواره‌ای گزارش داده است، سکوهای پرتاب موشک‌ در عربستان به سمت اهداف احتمالی در ایران و اسرائیل نشانه رفته است.

در صورت تایید این گزارش، این پایگاه موشکی سومین پایگاهی خواهد بود که در عمق صحراهای عربستان شناسایی شده است.

رابت مانکس معاون سردبیری این نشریه می‌گوید: «ارزیابی ما این است که این پایگاه تا بخشی یا به طور کامل عملیاتی است و دارای سکوهای پرتابی که مقاصدی در اسرائیل و ایران را نشانه‌ رفته‌اند.»

نشریه جینز می‌افزاید احتمال هم دارد از این پایگاه برای آموزش و انبار هم استفاده شود.

روزنامه دیلی تلگراف هم نوشته است موشک‌های دانگ فنگ -۳ عربستان سوار بر کامیون هستند و مجهز به سیستم هدایت خودکار نیستند و باید از پیش آنها را نشانه رفت.

آنچنانکه نشریه جینز می‌نویسد این پایگاه دو سکوی پرتاب دارد که یکی از آنها با زاویه ۳۰۱ درجه به سوری اسرائیل و دیگری با زاویه ۱۰ درجه به سوی ایران نشانه رفته است.

رابت مانکس، معاون سردبیری جینز درباره اهداف احتمالی این موشک‌هامی‌گوید: «ما نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که این موشک‌ها مشخصا تل آویو و تهران را نشانه رفته‌اند اما اگر آنها زمانی شلیک شوند، انتظار می‌رود به سوی شهرهای بزرگ شکیک شوند.»

وی می‌افزاید: «ما نمی‌خواهیم درباره استراتژی سعودی خیلی زیاد استنتاج کنیم، اما واضح است که عربستان سعودی دارای روابط خوبی با ایران و اسرائیل نیست.»

رابت مانکس می‌گوید این پایگاه به ظاهر جدید در صورتی که عربستان بخواهد به ناگهان به بمب اتمی برسد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates