31.12.2023

هشدار کم‌سابقه نتانیاهو: حزب‌الله جنگ را گسترش دهد، همراه ایران ضرباتی خواهند خورد که به خواب ندیده‌اند

صدای آمریکا: نخست وزیر اسرائیل در یک هشدار کم‌سابقه به حزب‌الله لبنان و حامی اصلی آن، یعنی حکومت ایران، گفت که اگر این گروه شبه‌نظامی جنگ را گسترش دهد، به همراه جمهوری اسلامی ضرباتی را متحمل خواهند شد که به خواب هم ندیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو روز شنبه در یک نشست خبری در اورشلیم گفت، «یک جنگ تمام‌عیار در جریان است. ما در همه جبهه‌ها در حال جنگیم و موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم، اما هزینه دردناکی هم داده‌ایم.»

او در ادامه با استناد به فرمانده ستاد ارتش اسرائیل، که پیشتر گفته بود جنگ برای ماه‌های دیگر ادامه خواهد داشت، اضافه کرد که «ما در اوج جنگ هستیم، ما در همه جبهه‌ها می‌جنگیم، و دستیابی به پیروزی، نیازمند زمان است.»

نتانیاهو اواسط آذر ماه در حین بازدید از نیروهای نظامی در نزدیکی مرز لبنان گفته بود «اگر حزب‌الله تصمیم بگیرد که یک جنگ همه‌جانبه را آغاز کند، به دست خود بیروت و جنوب لبنان را به غزه و خان‌یونس تبدیل خواهد کرد.»

به دنبال حمله پانزدهم مهر ماه حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل و آغاز جنگ در نوار غزه، گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران در منطقه، از جمله حزب‌الله، حملات خود را علیه منافع اسرائیل و آمریکا افزایش داده‌اند.

حماس و حزب‌الله، که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند، هر دو از سوی اسرائیل و ایالات متحده به عنوان سازمان‌های تروریستی شناخته می‌شوند.

نتانیاهو در بخشی از اظهارات روز شنبه خود به «محور فیلادلفیا» در مرز نوار غزه و مصر اشاره کرد و خواستار کنترل اسرائیل بر آن شد. او گفت «هر ترتیب دیگری، فرایند غیرنظامی‌سازی را که ما به دنبال آن هستیم، تضمین نمی‌کند.»

اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد حماس را در نوار غزه نابود و این سرزمین را غیرنظامی کند تا از تکرار کشتار و آدم‌ربایی که در هفتم اکتبر گذشته توسط این گروه تروریستی جرقه جنگ را آغاز کرد، جلوگیری کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates