12.07.2013

بازداشت دو کاربر فیسبوک در سمنان به اتهام توهین به مسوولان حکومت

تقاطع: رییس پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) در استان سمنان می‌گوید که این پلیس، دو کاربر فیسبوک را که در صفحه‌ی خود به «مسوولان نظام توهین می‌کردند» بازداشت کرده است.

علی میراحمدی روز سه‌شنبه (۱۸ تیر-۹ جولای) در توضیح این خبر گفت: «ماموران پلیس در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به صفحه‌ای برخوردند که طراحان آن، تصاویری با محتوای توهین به مسوولان نظام منتشر می‌کردند.»

این مقام پلیس فتا بدون نام بردن از بازداشت‌شدگان افزود: «مشخصات و آدرس گردانندگان این صفحه که یک مرد ۴۵ ساله و یک زن ۳۵ ساله بودند در استان به دست آمد و در ادامه نیز هماهنگی‌های لازم قضایی برای دستگیری متهمان انجام شد.»

این دو فرد در شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر بازداشت شده‌اند و پلیس جزییاتی از اتهام «توهین به مسوولان نظام» که به آن‌ها وارد شده، ارائه نکرده است.

رییس پلیس فتای استان سمنان، در عین حال کاربران اینترنت را به رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از ارتکاب «هرگونه جرمی» در فضای سایبری تهدید کرده است.

هم‌زمان با انتشار این خبر در روز سه‌شنبه، جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در سخنانی در لزوم فیلترینگ اینترنت در ایران گفته: «شاید از نگاه غربی‌ها محدود کردن دسترسی افراد در استفاده از فضای مجازی نقض آزادی‌های افراد باشد اما اگر بخواهیم بر اساس یک نظام هوشمند و بر پایه جلوگیری از تخریب حریم خصوصی افراد و همچنین کیان اجتماع قدم برداریم چاره‌ای جز فیلترینگ نداشته و باید به جایی برسیم که محتوا آسیب‌زا نباشد.»

دولت آبادی با بیان این‌که «۱۸ هزار سایت، وبلاگ و صفحات اینترنتی در زمان برگزاری انتخابات فعال بوده‌اند» افزوده که «نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که قدرت فضای مجازی به چه میزان تأثیرگذار است».

گفتنی است پلیس فتا ۹ آبان ۱۳۹۱ وبلاگ‌نویسی به نام ستار بهشتی را به جرم توهین به مسوولان حکومت بازداشت کرد. ستار بهشتی بعد از مدت کوتاهی در زندان جان سپرد. بعد از مرگ ستار بهشتی در زندان، قوه قضاییه ایران «ضرب و شتم» این وبلاگ نویس در زندان را تایید کرد؛ هرچند که تا کنون از پذیرش این موضوع که ضرب‌وشتم صورت گرفته عامل مرگ وی بوده، خودداری کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates