13.07.2013

مشاور سیاسی هاشمی رفسنجانی: بنیان سپاه پاسداران با بازجویی گذاشته شد

دیگربان: علی‌محمد بشارتی با تمجید از آقای هاشمی و نحوه بازجویی‌ها در زندان‌های ایران به محمد خاتمی و گروهی از اصلاح‌طلبان حمله کرده و گفته که بنیان سپاه با «بازجویی» گذاشته شده است.

آقای بشارتی این مطالب را شامگاه جمعه (۲۱ تیر) در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» بیان کرده است.

وی در این برنامه خود را یکی از بازجو‌های نظام جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب معرفی و گفته که بازجو‌ها و بازجویی‌های آن دوران٬ مقدمه تشکیل سپاه پاسداران را فراهم آوردند.

بشارتی ادعا کرده که بازجو‌ها در آن زمان با مقام‌های حکومت پهلوی با «محبت» برخورد می‌کردند چرا که آن‌ها «اسلام را از زبان امام و مراجع شناخته» و می‌خواستند با این برخورد‌ها «مبانی انقلاب و اسلام را نشان» دهند.

این ادعای وزیر کشور دولت اکبر هاشمی رفسنجانی در شرایطی مطرح می‌شود که پس از پیروزی انقلاب ایران در سال ۵۷ بسیاری از مقام‌های حکومت پهلوی پس از بازداشت اعدام شدند.

بشارتی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از عملکرد دولت هاشمی رفسنجانی گفته است: «بی‌انصافی است که انسان بگوید در دوره آقای هاشمی زبان‌ها و روزنامه‌ها بسته شد.»

مشاور سیاسی هاشمی رفسنجانی همچنین در این برنامه ادعا کرده که طرح موضوع ریاست جمهوری مادام العمر آقای هاشمی «دروغ محض» بوده است.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت محمد خاتمی و اصلاح‌طلبان٬ از عطا‌ء‌الله مهاجرانی وزیر ارشاد دور اول دولت خاتمی با عنوان فردی «حسود» و «افراطی» نام برده است.

بشارتی ادعا کرده که مهاجرانی «نویسنده خوبی بود و مقدارکی هم ادبیات می‌دانست اما مثل کسی بود که آس و پاس بود و مدام چک می‌کشید و ولخرجی می‌کرد.»

توضیحات ضروری علی‌محمد بشارتی: (از رهبران اصلی گروه قنات جهرم در دهه ی ۶۰ بوده‌است)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates