22.03.2024

حوزه علمیه امام خمینی: کاظم صدیقی با حضور در دفترخانه، سند انتقال ملک را امضا کرد

بی‌بی‌سی: حوزه علمیه امام خمینی در بیانیه‌ای گفت کاظم صدیقی خود سند انتقال مالکیت ملک ۴۲۰۰ متری در شمال تهران را امضا کرده است اما مامور انجام کار «اساسنامه‌ای با عنوان غیرتجاری اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی ثبت کرده بود» و اکنون «بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر شده و در حال انجام است.»

این در حالی است که آقای صدیقی در یک مصاحبه تلویزیونی و همچنین در نامه‌ای به دادستانی گفته بود که از ماجرای انتقال این زمین اطلاعی ندارد و او مدارک انتقال زمین را امضا نکرده و امضای او «جعل» شده است.

انتشار اسنادی از انتقال مالکیت یک باغ ۴۲۰۰ متری در جوار این حوزه علمیه به موسسه‌ای با سهامداری کاظم صدیقی و پسرانش، با واکنش‌های زیادی رو‌به‌رو شده است.

بر اساس آنچه یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار اقتصادی، ۲۳ اسفند منتشر کرد مالکیت «۴۲۰۰ متر از زمین‌های مرغوب» در مجاورت «مدرسه علمیه امام خمینی تهران»، در منطقه ازگل در شمال تهران، به شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» منتقل شده است که نام کاظم صدیقی و دو فرزندش در میان صاحبان آن به چشم می‌خورد. ارزش این زمین «حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان» برآورد شده است.

به گفته یاشار سلطانی، جز کاظم صدیقی و پسرانش، چند نفر از دوستان و نزدیکان او از اعضای این موسسه هستند و عروسش هم بازرس موسسه بوده است.

در دومین بیانیه حوزه امام خمینی تهران که امروز (دوم فروردین ماه خبرگزاری رسمی ایرنا آن را منتشر کرد درباره روند ثبت «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم» آمده است: «در آبان‌ماه ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده» در فرآیند ثبت اساسنامه این موسسه «امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان غیرتجاری اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این موسسه تنظیم و ثبت می‌گردد.»

در این بیانیه آمده که بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم» ، تولیت حوزه، یعنی شخص آقای صدیقی «با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط مشی تعریف شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضا» کرده است.

آقای صدیقی قبلا تاکید کرده بود که انتقال سند را امضا نکرده است و این سوال مطرح شده بود که «چه کسی در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۱۹ آذر ۱۴۰۲» به حوزه ثبت ملک شمیران رفته و سند انتقال باغ به موسسه را امضا کرده است؟

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در نامه‌ای، که پس از انتشار اسناد در رسانه‌های ایران منتشر شد گفته بود که از انتقال مالکیت این ملک به نام خود و فرزندانش اطلاع نداشته و این انتقال با «جعل و خیانت در امانت» بوده است.

حضو ر کاظم صدیقی در آخرین نماز جمعه تهران به عنوان امام جمعه و همچنین حضور او در سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت آغاز سال جدید پس از انتشار این اسناد، با انتقادهای کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

کاظم صدیقی درباره انتقال مالکیت باغ مرغوب در شمال تهران: می‌خواهند به اعتقاد جوانان ضربه بزنند

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در گفت‌وگوی کوتاهی با تلویزیون ایران در ۲۸ اسفند درباره انتقال مالکیت باغ ۴۲۰۰ متری در ازگل گفته بود که امضا او جعل شده‌است.

او در این گفتگوی کوتاه گفته بود: «کسانی که این خبرها را شایع می‌کنند می‌خواهند به اعتقاد جوان‌ها ضربه بزنند.»

کاظم صدیقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت آنهایی که این اسناد را منتشر کرده‌اند «می‌خواهند کسانی را که اعتقاد دارند به کسانی که خدمتگزار انقلابند دلسرد و ناراضی بکنند و حالا نوبت به ما رسیده.»

او گفت احداث یک موسسه «فرهنگی» در اساسنامه حوزه علمیه امام خمینی آمده بود که تا امسال (۱۴۰۲) این کار مقدور نشده بود اما امسال در تشکیل این موسسه فرهنگی «کسانی که دست‌اندرکار بودند دچار «اشتباه» و «تحریف» شدند.

«برای پیشگیری از اینکه این تحریف‌ها موجب اتلاف اموال حوزه نشود مجمع عمومی تشکیل شد و تمام اموال موسسه اعلام شد که مال حوزه علمیه است.»

در آن موقع توجه کاربران به مصاحبه‌ای جلب شده بود با روح‌الله حسینیان در سال ۱۳۹۸ که در زمینه انتقادهایی که به ابراهیم رئیسی در صدور احکام اعدام در سال ۱۳۷۶ می‌شود، درباره کاظم صدیقی می‌گوید: به صدیقی که «رئیس دادگاه بود به شوخی گفتم پرونده‌هایت را دیدم، ماشاالله خیلی قاطعانه بود. گفت اگر چیزی هم ما برای خدا و برای قیامت‌مان داشته باشیم، همین‌هاست.»

روح‌الله حسینیان که یک سال بعد از آن مصاحبه درگذشت سال‌ها سمت‌های امنیتی و قضائی داشت.

کاظم رجبی صدیقی از شاگردان احمد جنتی، حسن‌زاده آملی، محمدتقی مصباح یزدی، محمد مومن و علی مشکینی بوده است.

او خود را «یک طلبه مردمی و نه مسئول حکومتی» معرفی می‌کند که «در دسترس مردم» است و در خانه‌هایشان روضه می‌خواند.

آقای صدیقی مناصب مهمی بعد از انقلاب داشته است، از جمله در ۲۷ سالگی به واسطه علی قدوسی، دادستان کل انقلاب وارد دستگاه قضایی شد و تا سمت ریاست دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات بالا رفت.

او از سال ۱۳۸۸ با حکم رهبر جمهوری اسلامی، امام جمعه موقت تهران است.

آقای صدیقی همچنین مؤسس و متولی حوزه علمیه امام خمینی و نایب‌رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران است.

او از تیرماه ۱۳۹۷ نیز به جای احمد جنتی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد، نهادی که اعمال حجاب اجباری را از کمی پیش از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، مهم‌ترین وظیفه خود دانسته است.

اینجا بخوانید که کاظم صدیقی، روضه‌خوان محبوب رهبر ایران کیست و جزئیات اتهام «زمین‌خواری» او و پسرانش چیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates