25.03.2024

زمین اُزگُل «۱۵۰ برابر زیر قیمت» به کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، فروخته شد

رادیوفردا: اسناد منتشرشده در خصوص انتقال مالکیت یک باغ ۴۲۰۰ متری در کنار حوزهٔ علمیهٔ‌ «امام خمینی» به موسسه‌ای با سهامداری کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، و پسرانش نشان می‌دهد که این ملک «۱۵۰ برابر زیر قیمت» فروخته شده است.

یاشار سلطانی،‌ مدیرمسئول پیشین «معماری نیوز» شامگاه یکشنبه، پنجم فروردین‌ماه، با انتشار اسناد انتقال این زمین که در محله اُزگُل شمال تهران واقع شده نوشت در حالی که قیمت تقریبی این ملک «هزار میلیارد تومان است»، مبلغ فروش آن در سند تنها «شش میلیارد و ششصد میلیون تومان» ذکر شده است.

مبلغ ۶.۶ میلیارد تومان در حالی به عنوان مبلغ «ثمن معامله» در این سند ذکر شده که در بازار روز تهران با این مبلغ امکان خرید یک آپارتمان کوچک در این منطقه نیز وجود ندارد.

بر اساس اسناد منتشرشده این مبلغ به صورت نقدی توسط جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت شده است.

این در حالی است که مبلغ ذکر شده در کمترین حجم ممکن بیش از ۶۶ هزار قطعه تراول‌چک ۱۰۰ هزار تومانی را شامل می‌شود که عملاً تحویل نقدی آن را غیرممکن می‌کند.

بر اساس عرف معاملات ملکی در ایران این مبالغ با چک رمزدار یا چک بین بانکی منتقل می‌شوند.

یاشار سلطانی، روز ۲۳ اسفند اسنادی منتشر کرد که بر اساس آنها ، کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، باغی به مساحت چهارهزار و ۲۰۰ متر مربع را در منطقه ازگل تهران تصاحب کرده است.

به دنبال واکنش‌های گسترده به این گزارش کاظم صدیقی که ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نیز برعهده دارد، در نامه‌ای به دادستانی، گفته بود که یک «آقا» که مورد اعتماد مجموعهٔ تحت نظرش بوده در مراحل ثبت اداری مؤسسه مورد نظر او با «جعل امضا» و بدون اطلاع او و برخی اعضا اقدام به ثبت مؤسسه مورد نظرش کرده است.

با این حال حوزه علمیهٔ‌ تهران پس از این سخنان و در بیانیه‌ای اعلام کرد آقای صدیقی خود با حضور در دفترخانه، سند انتقال ملک را امضا کرده است.

یاشار سلطانی همچنین روز یکشنبه خبر داد اسناد جدیدی به دست آورده که نشان از یک فساد مالی دیگر مربوط به کاظم صدیقی و خانواده او دارد.

به نوشته او، این سند تازه نشان می‌دهد که درآمدهای «هتل جهان» در مشهد که از سوی خیرین به حوزه علمیه زیر نظر کاظم صدیقی در ازگل اختصاص یافته بود به حساب موسسه‌ای شخصی به مدیریت کاظم صدیقی واریز شده است.

بنابر این گزارش، اجاره ماهیانه این هتل حدود یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است.

علاوه بر شهروندان و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای نزدیک به جریان اصلاح‌طلب، حتی کاربران حامی حکومت نیز از انتشار چنین ادعایی انتقاد کرده‌اند و آن را غیر قابل قبول خوانده‌اند.

در همین زمینه فاضل میبدی، از اعضای مجمع مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم، نیز روز یکشنبه، پنجم فروردین‌ماه به رفتار دو امام جمعهٔ تهران و مشهد واکنش نشان داد.

آقای میبدی با انتقاد از احمدی علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، با اشاره به سخنان سخنان «خلاف واقع» او در زمینهٔ مهار تورم از سوی دولت ابراهیم رئیسی گفت خطاب به علم‌الهدی گفت: «حق دارید از داماد محترم دفاع کنید، اما در خطبه‌های نماز جمعه تقوا و صداقت و عقلانیت را منظور فرمایید.»

او همچنین با اشاره به ماجرای زمین‌های فروخته‌شده به کاظم صدیقی، امام جمعهٔ موقت تهران، گفت: «سخنان شما و کار و گفتار امثال آقای صدیقی، با آن گریه‌هایش و نقل کراماتش، مردم را به روحانیت بی‌اعتماد کرده است.»

نام احمد علم‌الهدی، امام جمعهٔ مشهد، نیز تیرماه امسال با موضوعی مشابه در زمینهٔ واگذاری یکی از بزرگ‌ترین موقوفات استان خراسان، با عنوان «گوهرشاد» به او مطرح شد.

وحید اشتری، از اصولگرایان موسوم به «عدالتخواه»، ۱۹ تیرماه گذشته خبر داد که بیش از هزار هکتار زمین در مشهد و پنج هزار و ۷۰۰ «رَقبه سنددار» در چناران استان خراسان در سال ۹۶ به امام جمعهٔ مشهد واگذار شده است.

آقای میبدی با انتقاد از عملکرد کاظم صدیقی و احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، گفت که سخنان آقای علم‌الهدی و «کار و گفتار امثال آقای صدیقی، با آن گریه‌هایش و نقل کراماتش، مردم را به روحانیت بی‌اعتماد کرده است».

با استفاده از گزارش‌های سایت یاشار سلطانی و رادیو فردا؛ پ.م/ پ.پ

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates