05.04.2024

سایه «گسترش بحران» بر خاورمیانه؛ اسرائیل: هر‌گونه اقدام تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی با واکنش قاطع روبرو خواهد شد

صدای آمریکا: آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که اسرائیل به ایالات متحده اطلاع داده اگر جمهوری اسلامی بخواهد حمله مرگبار ۱۳ فروردین به ساختمان کنسولگری‌اش در دمشق را تلافی کند، با واکنش شدید اسرائیل روبرو خواهد شد.

براساس این اعلام، اسرائیل با هشدار نسبت به حمله احتمالی و مستقیم جمهوری اسلامی به منافع تل‌آویو، تهدید کرده که سطح درگیریهای جاری در منطقه را بالاتر خواهد برد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر هم روز پنجشنبه در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل گفت که جمهوری اسلامی سالهاست علیه اسرائیل هم به صورت مستقیم و هم از طریق نیابتی‌هایش عمل می‌کند، بنابراین اسرائیل نیز بر علیه جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش،علاوه بر مواضع تدافعی، به صورت تهاجمی نیز اقدام می‌کند.»

همزمان جو بایدن ریاست جمهوری ایالات متحده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در تماسی تلفنی درباره تهدیدهای کلی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گفتگو کردند. جو بایدن در این تماس به صراحت گفت که ایالات متحده قویاً از اسرائیل در مواجهه با تهدیدهای جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.

وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا هم روز چهارشنبه پاسخ احتمالی ایران به حمله دمشق و آمادگی برای سناریوهای تنش افزایی جمهوری اسلامی را بررسی کردند.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۱۵ فروردین اعلام کرد پس از ارزیابی وضعیت امنیتی جاری و افزایش تهدیدات تلافی‌جویانه از سوی سران حکومت ایران، به حالت آماده‌باش در‌آمده و علاوه بر تقویت سیستم دفاع هوایی، نیروهای ذخیره را هم به خدمت فراخوانده است.

پس از حمله مرگبار اسرائیل به مقر نیروهای سپاه قدس در ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در ۱۳ فروردین و کشته شدن دستکم ۶ نفر از فرماندهان سپاه،‌مقامات حکومت ایرانی علناً تهدید کردند که این اقدام اسرائیل را تلافی خواهند کرد.

محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه شاخه سوریه و لبنان از مهمترین عناصر کشته شده سپاه در حمله اسرائیل به دمشق بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates