09.04.2024

سنتکام: تسلیحات توقیف‌‌شده از سپاه پاسداران را به اوکراین فرستادیم

صدای آمریکا: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در شبکه «ایکس» اعلام کرد مقادیر زیادی اسلحه و مهماتی را که از سپاه پاسداران توقیف شده، به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کرده‌ است.

سنتکام می‌گوید این تسلیحات، شامل بیش از ۵ هزار قبضه کلاشنیکف، تیربار، تفنگ تک‌تیرانداز، آر‌پی‌جی-۷ و بیش از ۵۰۰ هزار گلوله ۷.۶۲ میلی‌متری، به اوکراین کمک خواهد کرد که در برابر تهاجم روسیه از خود دفاع کند.

سنتکام در این بیانیه گفته است که کنترل این مهمات در آذر سال ۱۴۰۲ و در پی صدور حکم توقیف تسلیحات علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در وزارت دادگستری آمریکا، به دولت سپرده شد.

بر اساس این بیانیه، این مهمات توسط فرماندهی مرکزی ایالات متحده و نیروهای دریایی شرکای این کشور از چهار کشتی بدون تابعیت جداگانه در بازه زمانی خرداد تا اواخر بهمن ۱۴۰۱ کشف و ضبط شده‌اند.

این مهمات با نقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حوثی‌های یمن منتقل می‌شدند.

سنتکام تأکید کرده است که با بهره‌گیری از تمامی ابزارهای قانونی از جمله تحریم‌های ایالات متحده و سازمان ملل به همکاری با متحدان و شرکای خود به مقابله با جریان «کمک‌های مرگبار» جمهوری اسلامی در منطقه ادامه خواهد داد.

به گفته ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مسلح، امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، نیروهای آمریکایی، پرسنل دیپلماتیک و شهروندان آمریکا در منطقه و همچنین شرکای این کشور را تهدید می‌کند و تأکید کرده است که برای توقف فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی که بتواند انجام خواهد داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates