11.04.2024

پخش مستقیم. ساعات پرالتهاب برای ایران و خاورمیانه؛ از گزارش حمله «قریب الوقوع» تا لغو برخی پروازهای تهران

ارونیوز: ناظران تحولات ایران و خاورمیانه چهارشنبه شب در پی گزارشی که واکنش نظامی ایران به اسرائیل را «قریب الوقوع» خواند ساعات پرالتهابی را پشت سر گذاشتند.

مقام‌های ایران از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از زمان حمله هفته گذشته اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه از «تنبیه» اسرائیل و لزوم واکنش نظامی به آن سخن می‌گویند. محمدرضا زاهدی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران به همراه یکی دیگر از فرماندهان سپاه و شماری از افسران این نیرو در این حمله کشته شدند. 

پایگاه اینترنتی بلومبرگ چهارشنبه شب به نقل از منابع آگاه اطلاعاتی گزارش داد که آمریکا و متحدانش بر این باور هستند که حمله موشکی و پهپادی ایران به اهدافی در اسرائیل «قریب الوقوع» است. 

در این گزارش آمده است که این حمله ممکن است از داخل خاک ایران یا از سوی گروه‌های مورد حمایت تهران در منطقه صورت گیرد. اهداف احتمالی این حمله ارتش و مراکز دولتی اسرائیل عنوان شده است.

همزمان با گزارش بلومبرگ شرکت هواپیمایی لوفتهانزا اعلام کرد که پروازهای خود به مقصد و از مبداء فرودگاه «امام خمینی» تهران را به دلیل «شرایط کنونی در خاورمیانه» متوقف کرده است. این شرکت هواپیمایی تقریبا هر روز یک پرواز از فرانکفورت به تهران و سپس از تهران به فرانکفورت انجام می‌دهد. 

خبرگزاری مهر به نقل از وزارت دفاع ایران نیز نیمه شب گزارش داد که حریم هوایی ایران به دلیل برگزاری رزمایش نظامی بسته شده است. این گزارش مدتی بعد تکذیب شد و خبرگزاری مهر نیز آن را حذف کرد.

گزارش‌های تائیدنشده‌ای از لغو برخی دیگر از پروازهای مسافربری به تهران نیز منتشر شده است هرچند بررسی جزئیات اطلاعات پرواز فرودگاه «امام خمینی» نشان می‌دهد که پرواز شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، فلای دوبی و پگاسوسِ، ایرفلوت و قطر ایرویز انجام شده است. 

آخرین اخبار و گزارش‌ها از تنش بین ایران و اسرائیل را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

گزارش‌ها از رزمایش مشترک نیروی هوایی اسرائیل با قبرس

رادیو گلگلتز در اسرائیل وابسته به ارتش این کشور گزارش داد که نیروی هوایی اسرائیل رزمایش مشترکی با نیروی هوایی قبرس انجام داده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اسرائیل از حمله به خاک ایران در صورت واکنش نظامی تهران به حمله به ساختمان کنسولگری خود در دمشق، پایتخت سوریه سخن گفته است.

در گزارش رادیوی ارتش اسرائیل آمده که نیروی هوایی این کشور در جریان رزمایش مشترک با نیروی هوایی قبرس «حمله به اهداف سیار» و حملات «دوربرد» را تمرین کرده است.

یکی از خبرنگارهای رادیو گلگلتز در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این رزمایش برای شبیه‌سازی حمله به ایران طراحی شده بود.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates